La negativa del Partit Popular de Carlos Mazón de no presentar la totalitat de factures que acrediten la despesa correcta per part del seu grup de 446.000 euros entre 2015 i 2018 continua posant a la Diputació d’Alacant sota el focus de la sospita.

Aquest dimecres la institució provincial debatrà en ple fins a nou punts de l’ordre del dia, un terç del total, relacionats amb un assumpte que cueja des de 2015 i que la setmana passada va viure un nou episodi després de conèixer-se el resultat de l’auditoria il·legal contractada a dit per Mazón per a no haver de presentar la totalitat de la facturació com sí que va fer la resta de partits amb representació institucional durant la passada legislatura.

Aquesta auditoria, segons el parer de Compromís, demostra el fet que  el vicepresident de la institució i alcalde de Torrevella del PP, Eduardo Dolón, va certificar irregularment fins a sis ocasiones documents per a justificar que els diners ingressats al partit eren d’una despesa vinculada a l’acció delos diputats de la institució alacantina, quantitat que ha servit per a finançar -entre diverses partides- fins a un 99,58% les despeses del partit (anualitat del 2016) o menjars no justificats al llarg de tres anys per valor de, aproximadament, 28.000 euros.

Compromís sumarà els resultats de l’auditoria a la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció, que s’ha resolt amb la conclusió que tant PP com PSOE havien de reintegrar en les arques públiques un total de 61.000 euros (46.000 euros del PP i 15.000 del PSOE) ingressats en els comptes del seu partit.

“Són quatre anys d’una fugida cap endavant del PP que no sols és un greuge comparatiu amb la resta de les formacions sinó una irregularitat flagrant en el marc del finançament dels partits. Després de dos anys negant tot i amenaçant amb denúncies a l’oposició, Carlos Mazón s’emporta per davant la poca credibilitat que li quedava al PP d’Alacant i, el més preocupant, sense importar-li la degradació que està patint el funcionariat al qual usen com a parapet per a justificar un tracte de privilegis que no es concedeix a cap associació, partit o entitat municipal”, ha considerat el portaveu valencianista en l’ens provincial, Gerard Fullana.