Compromís celebra que aquest dimecres el plenari de la Diputació d’Alacant done compte del retorn a les arques públiques dels primers 50.000 euros desviats des del grup polític del Partit Popular als comptes del partit, ingressos irregulars que van estar advertits per l’auditoria externa feta per l’empresa Faura Casas i denunciats pels diputats valencianistes.

La coalició es felicita d’aquest fet, ja que des de 2017 manté una oposició ferma contra l’ús irregulars de la subvenció als grups polítics per part dels partits amb representació a la Diputació alacantina. El seu portaveu, Gerard Fullana, assenyala que la quantitat és un primer pas en el reconeixement d’uns ingressos irregulars que sumen vora els 446.000 euros, xifra denunciada davant la Fiscalia Anticorrupció i el Tribunal de Comptes.

Fullana considera a més que “el PP sempre va negar que existira cap irregularitat en aquest sentit. El partit de Carlos Mazón ha fet tot el possible per no tornar uns diners a les arques de la Diputació que havien de destinar-se a tasques dels diputats relacionades amb els municipis de les nostres comarques i altres qüestions. El proper paquet de diners a retornar-hi esperem que siguen els 60.000 euros del grup polític que van servir perquè el partit pagarà les seues línies telefòniques”

“Volem enviar els mateix missatge que vam dir quan ens van qüestionar les ajudes a dit, sistema pel qual els diners es repartien entre els pobles del bipartidisme i no per concurrència pública. En aquell moment ens van dir que era perfectament legal, però finalment la denúncia feta davant els tribunals va trencar eixe sistema clientelar i ara els pobles reben els diners d’acord a criteris objectius com ara la població. Amb aquest assumpte passa el mateix: ja no pot passar que la Diputació siga una eina de finançament als partits de sempre”, ha asseverat el portaveu valencianista.

Denúncies i amenaces

Són quatres els anys que porta Compromís denunciant aquests fets. Amb el pas del temps, l’auditoria externa no tan sols ha trobat quantitats gastades irregularment pel PP sinó que a més el Tribunal de Comptes ha inquirit a la Diputació al respecte en diversos escrits. Alhora, Compromís recorda que per posar en dubte l’ús dels diners públics per part del PP, els populars van denunciar al portaveu de Compromís per injúries i calumnies i li van reclamar 20.000 euros. “El cinisme va plegar a un punt en el qual el PP va dir que destinaria els 20.000 euros a una associació contra el càncer. Però de moment, ha sigut el PP el que ha hagut de pagar 50.000 euros”.