Compromís-Equo presenta 25.000 avals ciutadans per a les eleccions generals

Publicat el en General

La coalició Compromís-Equo ha presentat este matí davant les juntes electorals de les tres circumscripcions del País Valencià uns 25.000 avals signats pels ciutadans per a donar suport a la seua candidatura a les pròximes eleccions generals.

La darrera reforma electoral va establir com a requisit que les formacions sense representació al parlament espanyol havien d’aconseguir l’aval del 0’1 del cens de la circumscripció en què volen presentar candidatura.

Compromís-Equo necessitava arreplegar un mínim de 3.400 avals en tot el territori valencià i finalment ha septuplicat esta xifra amb 18.000 avals per la circumscripció de València, 5.000 a la d’Alacant i 2.000 a la de Castelló.

Així mateix, juntament amb el avals, la coalició ha presentat les seues candidatures en unes llistes que encapçalen Joan Baldoví per València, Aitana Mas per Alacant i Roger Mira per Castelló.

A la presentació dels avals i la candidatura per la circumscripció de València que s’ha realitzat en la Ciutat de la Justícia han acudit el cap de llista Joan Baldoví i la número dos Cristina Domingo qui han estat acompanyats pel portaveu de Compromís i secretari general del Bloc, Enric Morera, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Joan Ribó, el portaveu d’Iniciativa Paco Garcia i Giuseppe Grezzi d’Els Verds Esquerra Ecologista.

Segons ha assenyalat Baldoví “el que hem fen hui és un acte de democràcia real i participativa. Ens han volgut ofegar amb eixa norma que van pactar PP i PSOE i que altres partits amb representació al Congrés com UPyD i Izquierda Unida no van esmenar en el seu moment per a què formacions com la nostra no ens poguérem presentar. Però hem demostrat que la democràcia real, quan la gent vol, és possible i amb este gran nombre d’avals estem encara més segurs que el dia 20 serem la sorpresa”.

• Alexandre

M'agradaria saber si tots els qui han avalat el partit votaren Compromís-Equo quants diputats s'obtindrien. Gràcies.

• Carles

Cap.

• Alexandre

Aleshores quants es necessiten per a obtindre'n u??

• raul

no hi ha un nombre mínim. depén de quants vots obtinguen la resta de partits. acabe de fer un excel amb les dades de les autonómiques i ponderant amb el nombre de diputats de cada circunscripció (12 Alacant, 16 València i 5 Castelló), només aniria 1 diputat de Compromís per la circunscripció de València. En Castelló es quasi impossible de aconseguir 1 diputat, i a Alacant faria falta uns 10.000 vots més que a les autonómiques (disputa amb EU per l'últim diputat d'Alacant).

• Pablo Agulló

depen de les proporcions de vots. els percentatges no son reials. per a la mateixa cuantitat de vots per a comproís, cuan menys vots tinguin el partits mes grans mes posibilitats tenim d'aconseguir diputats. per aixó es tan important que el missatge de les movilitzacions ciudadanes díndignació arriben a la sesera de totjom i la gent no vote al PPSOE, o al menys la menor gent possible, sempre hi son els fanàtics del seu partit, i per altra banda els que no tenen cultura política, que desgraciadament es moltissima gent en aquest pais.

• Dani

La pregunta buena seria, con los mismos votos ke en las autonomicas en la provincia de valencia (118727 votos8.66 %) sale un diputado?

• raul

si.

• Tonet

La pregunta de la translació de les autonòmiques és interessant. He fet el càlcul i, amb els mateixos vots que en les autonòmiques, els resultats serien: Castelló, 3 PP, 2 PS; València, 9 PP, 5 PS, 1 Com., 1 EU; Alacant, 8 PP, 4 PS. Puc afegir que caldrien 23.000 vots més per a obtindre un 2n diputat per València i 14.000 i 25.000 per a obtindre'n un per Alacant i Castelló respectivament. Per a no obtindre representació, caldria una davallada de 48.000 vots a la circumscripció de València.

• job

No hi ha cap coalició Compromís-Equo.

El nom oficial de la coalició és: Bloc-Iniciativa-Verds-Equo-Coalició Compromís. Així figura en el document d'aval que jo he firmat.

Ara, en el BO E s'han tret de la mànega un afegit "misteriós": Compromís-Q, que no figurava en l'aval. En qualsevol cas, NO HI HA CAP COALICIO COMPROMIS-EQUO.

Ens esteu enganyant.

Imatge destacada