Compromís porta al plenari de la Diputació d’Alacant una moció per condemnar i mostrar el rebuig de la institució a la campanya encetada pel Partit Popular a Europa i Espanya amb què el partit de Pablo Casado i Carlos Mazón busca tombar el pla d’ajudes europees i enterbolir el repartiment del fons Next Generation.

El diputat valencianista, Gerard Fullana, ha presentat al plenari d’aquest dimecres una moció perquè el PP cesse en les seues amenaces d’entorpir el repartiment d’uns fons que precisament són distribuïts segons el pes poblacional, tal com demana la societat civil valenciana en la seua lluita contra l’infrafinançament patit des de fa anys per la ciutadania de la Comunitat Valenciana.

La moció reclama mostrar des de la Diputació la predisposició de treballar conjuntament tots els partits polítics amb representació plenària per dur a terme els millors i nous projectes i fer dels Next Generation una ferramenta útil per a la ciutadania alacantina. Fullana ha recordat a l’equip de govern de la institució provincial que és la més lenta en la gestió d’ajudes i li convida a posar solució als problemes de distribució de les mateixes i acompanyar a la resta d’administracions en la seua lluita contra els efectes de la Covid.

Aiximateix, la moció planteja exigir que el mode de repartiments dels fons europeus servisca com a inici de la negociació d’un nous sistema de finançament valencià estatal que no es pot demorar més en el temps.

“És inacceptable”, ha assenyalat Fullana, “que els líders del Partit Popular a nivell estatal estiguen criticant la manera de repartir els fons europeus perquè beneficien als valencians i valencianes, als alacatins i alacantines”. El senyor Mazón té molt poca credibilitat quan afirma que cal modificar el sistema de finançament quan els seus propis líders estan criticant un repartiment de fons europeus que segueix el model que reclamem des de la Comunitat Valenciana, i és que es financen d’acord al pes poblacional. Per això, portem esta moció de suport al repartirmenxt  dels fons a la Diputació d’Alacant i a tots els ajuntaments”.