Compromís ha registrat a les Corts Valencianes i al Congrés una iniciativa en què es demana que l’atenció presencial de les entitats bancàries siga declarat un servici universal, como ocorre amb les telecomunicacions. A més, Compromís contempla el desenvolupament d’una normativa que acompanye la declaració de servici universal d’esta atenció per a persones majors i persones amb discapacitat. Segons Joan Baldoví, portaveu de Compromís en el Congrés, “la intenció que perseguix esta proposta és garantir que tota la ciutadania tinga accés a una atenció financera de qualitat. Hem de donar resposta a les necessitats de la ciutadania que demana un tracte personal, fàcil i amb presencialitat”.

La portaveu adjunta a les Corts Valencianes, Aitana Mas, considera que la declaració d’universalitat de l’atenció presencial bancària “aconseguix que l’atenció presencial del servicis financers evite l’exclusió d’una part de la població. Els bancs han rebut molts diners públics per no entrar en fallida, resulta coherent que ja que socialment s’han destinat uns recursos concrets al sector, estes entitats hagen de facilitar els mitjans imprescindibles i necessaris perquè la totalitat de la població puga accedir-ne. Estan en deute amb la societat”.

En este sentit, la formació valencianista va un pas més enllà i vol blindar l’atenció presencial per llei. A més, Compromís està registrant a Ajuntaments arreu del territori mocions en les quals demana la implementació, per part de les entitats bancàries, de mesures per garantir l’atenció de la gent major. Grups municipals de Compromís com el de Dénia, Montcada, Sagunt o Sedaví ja han aprovat per unanimitat estes mocions.