Les aportacions de Compromís  al  Projecte de Llei de protecció dels consumidors i usuaris enfront de situacions de vulnerabilitat social i econòmica han sigut fonamentals per a plasmar  en la futura llei les demandes de les persones majors que han iniciat campanyes per a reclamar un tracte més digne de les entitats financeres cap a aquest col·lectiu.

El senador Carles Mulet ha celebrat que les vuit esmenes referides a aquesta qüestió conformen el gruix de l’esmena transaccional aconseguida i que permetrà una major supervisió i coordinació amb el Banc d’Espanya i mesures concretes per a afavorir la inclusió de les persones més vulnerables, especialment aquelles de major edat. “Parlem de mesures per a garantir la permanència de caixers automàtics, la dotació de més personal per atendre les persones amb menors capacitats digitals, l’ús de tecnologies senzilles, comprensibles i inclusives; major seguretat enfront d’estafes online, robatoris i enganys i altres mesures per a garantir un servei inclusiu en el medi rural i entre les persones majors i col·lectius que reclamen una major accessibilitat”, ha declarat.

La coalició ha traslladat a més per al seu debat diferents esmenes presentades pel  Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), altres de FACUA i l’emanada de la Xarxa Connecta pel Dret a l’Energia (fundacions València Clima i Energia i Las Naves) i que dóna suport a l’Ajuntament de València i que reclamava garantir una Energia Mínima Vital. “Lamentem que hagen quedat fora propostes tan necessàries com aquesta, davant la insuficiència de mesures adquirides per l’Administració enfront de la pobresa energètica a la qual ens està portant l’escalada sense control de preus dels subministraments energètics. Per aquest motiu administracions cogobernadas per Compromís estan avançant en la instal·lació d’energies renovables per a subministrar energia a les famílies desfavorides per a garantir la seua inclusió, propiciar comunitats locals, estalviar en consum i facilitar superfícies en les quals acollir fotovoltàiques. No deixarem de reclamar millores i ens congratulem d’haver contribuït a l’aprovació d’una nova norma que serà més justa amb els més desfavorits i que millora notablement el text que ens ha arribat del Congrés lluitant contra la pobresa i garantint drets als vulnerables sense deixar a ningú arrere”, ha indicat.

Compromís ha presentat a més esmenes per a tenir en compte els riscos que suposen per a les persones vulnerables productes com els crèdits fàcils, el joc online entre menors, persones en risc de ludopatia o que reclamen la millora de l’accés a la informació en el cas d’existir tarifes més avantatjoses i recursos per a donar a conèixer i vetlar pels drets bàsics de consumidors i usuaris, entre altres.