La síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, juntament amb el també diputat de Compromís i president de la Comissió d’Educació i Esport, Jesús Pla, han anunciat la presentació d’una iniciativa per tal que el parlament valencià manifeste el seu suport a la modificació de la Llei de l’Esport al Congrés a través de les esmenes que fomenten la participació de les aficions en la presa de decisions dels clubs de futbol, i introduïsquen vies per tal que les aficions siguen partícips de la gestió i de la propietat de les actuals societats anònimes esportives, tot instant els grups parlamentaris del Congrés a donar-hi suport en la seua tramitació parlamentària.

Segons Robles, “ara fa 30 anys que la Llei de l’Esport va obligar al València CF i altres clubs a convertir-se en empreses, en societats anònimes, i el balanç no pot ser més nefast. Els socis i les aficions han sigut ignorades i la gestió econòmica i esportiva de molts clubs ha respost únicament als interessos dels seus grans propietaris. Per això des de Compromís plantegem una iniciativa per a donar suport a la reforma de la Llei de l’Esport. Una reforma que està impulsant Joan Baldoví al Congrés i que busca democratitzar els clubs per a que mai més torne a passar el que Meriton està fent amb el València”.

“Ja hi ha presentades nombroses esmenes a l’Avantprojecte de Llei per tal que s’introduïsquen al text les modificacions necessàries per a democratitzar els clubs de futbol a l’Estat espanyol. Ara és necessari que les Corts Valencianes es pronuncien també i vinguen a reforçar la posició dels socis, per tal de que siguen ells els vertaders propietaris dels clubs de futbol, garantint al mateix temps la pervivència dels aspectes més socials i culturals a cada club per tal de que continuen sent patrimoni social del poble valencià”, ha afegit.

En este sentit, la proposta, que també es plantejarà als ajuntaments valencians com a moció, inclou el rebuig de les Corts a les pràctiques dels propietaris majoritaris dels clubs de futbol que suposen un perjuí a les aficions d’aquests clubs, i que posen en risc el patrimoni social i cultural que representen entitats tan arrelades a la societat, com és el cas del València Club de Futbol.