La sectorial Dones amb Compromís (DaC) ha dut a terme aquest cap de setmana la seua trobada d’estiu a Sant Vicent del Raspeig (l’Alacantí), centrada a reivindicar les aportacions feministes de les companyes de la coalició al sí dels governs del canvi des de 2015, tant al Botànic com en l’àmbit municipal. Així s’ha manifestat en l’obertura de l’acte de germanor feminista per part de la secretària general de Més-Compromís, Àgueda Micó, i per la coordinadora de DaC, Anna Perpinyà, les qui han fet especial menció a l’acció política de Mònica Oltra.

“El nostre objectiu és seguir governant el País Valencià des d’una perspectiva feminista transversal i per a tal cosa és necessària la cohesió i les cures dins dels partits i de les institucions”, ha manifestat Micó.

La jornada ha comptat amb representants feministes de les diverses potes de la coalició que han subratllat la necessitat de seguir apostant per un feminisme inclusiu, per conquerir espais d’apoderament des dels marges i per crear xarxes de suport mutu. Així, Isaura Navarro (Executiva IPV), Ioana Sintimbrean (coordinadora de l’Espai Feminista de Més-Compromís) i Sònia Tirado (Executiva Compromís per Alacant) han explicat com les dones de la formació han ‘posat la vida de les dones en el centre de les polítiques’ en matèria d’ocupació, d’educació, d’innovació, de salut i de protecció social, entre altres.

La segona mesa s’ha centrat a explicar estratègies feministes a l’àmbit municipal i ha comptat amb les aportacions de l’alcaldessa de Potries, Assumpta Domínguez, i de les regidores d’Igualtat als ajuntaments de València i de Borriana, Lucia Beamud i Maria Romero. Totes tres han reivindicat la importància dels Plans d’Igualtat per tal d’aplicar la perspectiva de gènere de manera transversal a totes les polítiques i als pressupostos locals.

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques inclusives, Aitana Mas, ha sigut l’encarregada de tancar la trobada. “És molt important que recordem que ha sigut gràcies a Compromís que l’agenda feminista ja forma part del dia a dia de la ciutadania al País Valencià”, ha conclòs.