Joan Baldoví, candidat a la Presidència de la Generalitat, s’ha reunit este dilluns amb el Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana, CERMI, on els ha assegurat que el deute que l’Estat té amb la Generalitat Valenciana és un dels principals punts que Compromís té en l’agenda de reivindicació valenciana. “L’Estat deu més de 2.000 milions d’euros al sistema valencià d’atenció a la dependència, i des de Compromís no pararem d’exigir que els sufrague ja”.

El candidat de Compromís ha recordat que segons la llei l’Estat hauria d’estar aportant el 50% del total dels diners que la Generalitat inverteix en polítiques d’atenció per a persones amb dependència, però malauradament i de forma injusta només aporta un 15%.

“Gràcies a la gestió primer de Mónica Oltra i ara d’Aitana Mas, la dependència valenciana ha passat de ser la pitjor valorada de tot l’Estat per culpa del PP, a ser la quinta amb millor valoració, passant de 43.000 persones ateses en 2015 a 134.000 a hores d’ara, unes xifres que van augmentant malgrat el maltractament al qual ens sotmet l’Estat central, per això, si soc elegit President de la Generalitat la meua primera mesura serà reclamar una reunió monogràfica amb Pedro Sánchez per exigir un tracte just per a la ciutadania valenciana”.

Baldoví a més, ha anunciat que impulsarà  el desenvolupament de la nova Llei d’Accessibilitat Universal, aprovació de la qual serà prioritària a l’inici de la pròxima legislatura, per aconseguir que el territori valencià siga el primer en regular de forma transversal el dret a l’accessibilitat de totes les persones. Un dret que s’ha d’aplicar en l’Administració, el transport públic, les infraestructures, i la resta d’àmbits socials per tal de trencar totes les barreres.