Compromís ha completat les seues candidatures per als comicis del 28 de maig amb la incorporació del cantant Miquel Gil en el número 12 per la circumscripció de València a Les Corts, que la coalició havia reservat per a una persona independent.

El catarrogí Miquel Gil és una de les personalitats més prominents de la cultura valenciana. Fundador del grup Al Tall, ha desenvolupat una llarga trajectòria també en solitari que l’ha dut a ser un referent de la música d’arrel tradicional mediterrània en l’àmbit internacional. Amb esta incorporació Compromís referma la seua aposta pel suport a la cultura com a eina que enforteix i transforma la societat.

Esta incorporació respon a l’estratègia de Compromís per obrir les candidatures de la formació i atraure talent de la societat civil, reservant llocs per a persones independents a les llistes de les tres circumscripcions valencianes.

A més de Miquel Gil per València, el guionista i periodista expert en canvi climàtic i transició energètica Juan Bordera serà el número quatre de la llista per Alacant i Cristina Moliner, portaveu de l’associació Nova Terra per la preservació del territori davant projectes especuladors, serà la número 6 per Castelló.