La cap de llista de Compromís-Sumar, Àgueda Micó, s’han reunit este matí amb l’associació feminista Dones Sòriques per a compartir propostes i escoltar les seues inquietuds “en un moment complicat per a les persones que defensen els drets i les llibertats”.

Micó ha explicat que “el feminisme és la punta de llança de les lluites democràtiques per l’ampliació dels drets de les persones. En un moment on les forces reaccionàries amenacen tots els avanços aconseguits per les dones durant les últimes dècades és el moment d’avançar amb més força que mai perquè cal seguir conquerint el futur”.

Una de les preocupacions més doloroses que viu ara mateix la societat és la violència contra les dones, “el terrorisme masclista que ens amenaça dia a dia mentre l’extrema dreta i els seus socis del PP posen en dubte la seua existència”.

Per fer front a eixa situació Compromís-Sumar proposa blindar el pacte contra la violència de gènere, tant a l’Estat com al País Valencià. A més planteja un increment anual del pressupost destinat a fer front a les violències masclistes, tot equiparant les indemnitzacions per terrorisme a les dones víctimes de violència masclista, als seus fills i filles, entorn familiar o aquelles persones que isqueren en la seua defensa en el moment de l’agressió, “una mesura que ja està en marxa al País Valencià gràcies a què en 2019 el govern del Botànic la instaurà”.

Una altra proposta de la coalició és garantir que totes les polítiques públiques, accions de govern i pressupostos incorporen la perspectiva de gènere amb enfocament interseccional.

Així mateix Compromís-Sumar ha anunciat hui una llei de lluita integral i multidisciplinar contra el tràfic de dones i xiquetes amb fins d’explotació sexual, així com d’explotació reproductiva que contemple mesures de persecució i prevenció d’estos delictes.

Per a la candidata de Compromís-Sumar “les forces polítiques democràtiques hem de construir juntament amb tota la societat civil activa i mobilitzada una gran aliança social feminista que servisca no només per a impedir retrocessos, sinó també per a lluitar conjuntament per anar més enllà en els drets de les dones”.