La cap de llista de Compromís-Sumar, Àgueda Micó, ha reivindicat que en estes eleccions només existeix una veu valenciana que defensarà el dret de les valencianes i valencians a tindre un finançament autonòmic just. “Any rere any la ciutadania valenciana hem de patir ser de les autonomies pitjor finançades de tot l’Estat sense cap justificació. Una absoluta anomalia democràtica perpetrada tan pels governs centrals del PSOE com del PP. Per això només Compromís-Sumar som la garantia de defensar els interessos valencians”.

Micó ha manifestat que una de les primeres reivindicacions que presentarà al Congrés serà la reforma del caducat sistema de finançament autonòmic. “Cal reformar de forma urgent el sistema de finançament perquè el poble valencià tinga els serveis públics que mereix. A més, cal condonar de forma immediata el deute il·legítim de la Generalitat causat per este finançament injust, més de 40.000 milions que devem per culpa d’estar mal finançats”

“No podem tindre més competències de despesa que diners, l’Estat ha de donar-nos més recursos per a poder finançar els serveis públics que les CCAA tenim transferits i garantir a la ciutadania igualtat de drets davant la resta de l’Estat, ja que quan parlem de finançament estem parlant de construir noves escoles i centres de salut, disminuir la llista d’espera de la dependència, duplicar els recursos de lluita contra els incendis o augmentar les ajudes per a persones amb risc d’exclusió, en definitiva, parlem dels drets de totes i tots”

Paral·lelament, la candidata de Compromís-Sumar ha reiterat la necessitat d’engegar mesures que compensen aquesta ignominiosa situació fins que el  nou sistema de finançament estiga aprovat. “Cal impulsar immediatament un fons d’anivellament perquè les autonomies que reben finançament per baix de la mitjana, com la valenciana, es puguen equiparar a la resta. Això és molt fàcil de fer i des d’ací fem una crida pública a PP i a PSOE a aprovar este fons d’anivellament tan prompte com siga possible.”

Una altra proposta que en paraules d’Àgueda Micó és “irrenunciable”, és incloure en la Constitució el Dret Civil Valencià, com gaudeixen altres autonomies de l’Estat espanyol. “Es tracta d’un dret històric del nostre poble que se’ns va vetar de forma injusta. Si hi ha consens a la societat valenciana i els partits polítics no podem entendre com PP i PSOE continuen bloquejant la seua aprovació”.