La diputada de Compromís Verònica Ruiz ha registrat hui preguntes dirigides al Vicepresident i Conseller de Cultura, Vicente Barrera, a més d’una proposició no de llei per instar al Consell a no sumar a la Mostra de València – Cinema del Mediterrani a la la llista de cancel·lacions i censura que està suposant l’arribada de PP i Vox a la gestió cultural valenciana.

Per a Ruiz “el posicionament de Vox a l’Ajuntament de València, soci preferent del govern municipal del PP, votant en contra d’una modificació de crèdit en favor a la Mostra de València i apostant per la seua cancel·lació absoluta és una notícia inquietant. Este festival de cinema compta també amb el suport econòmic de la Generalitat Valenciana de la mà de la Conselleria de Cultura i ens preocupa que el responsable en matèria de cultura del Consell seguisca la mateixa línia dels seus companys de partit a l’Ajuntament de València”.

Per a Compromís resulta alarmant observar com la gestió de Partit Popular i Vox comença a caracteritzar-se per retirar el suport, entre ells l’econòmic, a diferents sectors culturals, arribant inclús a cancel·lar esdeveniments i activitats programades, al territori valencià i a altres autonomies.

Esta situació contrasta en com la cultura valenciana al llarg dels últims 8 anys va rebre un suport per part de les institucions valencianes que no tenia precedents en tot el que duguem de segle XXI. Este suport s’ha materialitzat en un increment de recursos, entre ells finançament econòmic, que ha anat en augment al llarg de dos legislatures, així com l’escolta i la participació dels actors que formen part de l’escenari cultural valencià.

Per a Ruiz “els nostres pobles i ciutats han sigut testimonis de com es recuperaven festivals de cine, de com es donava suport al teatre, als esdeveniments que aproximen el llibre i la lectura a la nostra ciutadania, de com els festivals i concerts de música de tota classe podien tornar a ocupar l’espai públic que es mereixien i del qual havien sigut exclosos”.

“Tot això està ara en perill”, per això Compromís reclama al Consell a través d’una proposició no de llei mantindre el suport institucional, econòmic i tècnic, al sector audiovisual, on s’inclou la Mostra València – Cinema Mediterrani, i a la resta de sectors culturals, per tal de permetre que es continuen celebrant els diferents esdeveniments culturals dels qual gaudeix l’escenari cultural valencià.

Així com seguir ampliant les ajudes al sector audiovisual valencià i a la resta de sectors culturals valencians, amb la meta de seguir millorant l’abast de les polítiques culturals que es poden realitzar des de la Conselleria de Cultura i Esport i des de les institucions públiques valencianes.