El síndic de Compromís a les Corts, Joan Baldoví, ha revelat hui que el conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, José Luís Aguirre, va sufragar amb fons de la Generalitat la seua assistència a una activitat protagonitzada per Vox a Brussel·les celebrada el passat 11 d’octubre. Eixe dia, el propi Aguirre i el vicepresident de la Generalitat, Vicente Barrera van comparèixer junt a Jorge Buxadé, cap de la delegació europea de Vox després d’una reunió de tots ells amb el comissari europeu Janusz Wojciechowski. La pròpia pàgina web de Vox va publicitar l’encontre amb el titular “Ofensiva de VOX en la Unión Europea para proteger al sector del Arroz” mentres la Generalitat no va emetre cap nota de premsa oficial sobre esta reunió.

Segons la documentació a la que ha tingut accés el Grup Parlamentari Compromís, la Generalitat es va fer càrrec del desplaçament d’Aguirre i un assessor de la conselleria amb una despesa total de 944,72€. En canvi, la vicepresidència encapçalada per Vicente Barrera indicava en la resposta parlamentària que el seu desplaçament no va generar cap despesa a la Generalitat.

Segons Joan Baldoví “este és un exemple de fins a quin punt el Consell de PP i Vox confonen partits i institució. Tot sembla indicar que es tracta d’una activitat organitzada per Vox, protagonitzada per un càrrec europeu de Vox, comunicada a través dels mitjans de Vox, però pagada per tots els valencians i valencianes. Curiosament esta despesa no consta en el portal de transparència tal i com marca la llei”.

“La Generalitat no pot convertir-se en l’agència de viatges de PP i Vox. Si realitzen actes de partit fora de la nostra terra el desplaçament se l’han de pagar de la seua butxaca o amb recursos del propi partit. Els diners dels valencians han d’anar a polítiques per a millorar la vida dels valencians” ha conclòs Baldoví.