El síndic de Compromís a les Corts, Joan Baldoví, ha denunciat hui que PP i Vox “han iniciat el seu assalt polític” a la ràdio i televisió públiques valencianes. El portaveu valencianista ha qualificat d’esta manera les esmenes que han registrat conjuntament el Partit Popular i Vox al Projecte de Llei de Mesures que, previsiblement, s’aprovarà abans de finalitzar l’any. En concret, Baldoví s’ha referit a les esmenes que pretenen eliminar les majories reforçades per a l’aprovació del mandat marc i per l’elecció dels membres del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, el que permetria que PP i Vox imposaren tots els membres del màxim òrgan dels mitjans públics.

Per a Baldoví, “es demostra que estem davant del pitjor Partit Popular, el que aplica el full de ruta de Zaplana i Camps per convertir els mitjans públics en el seu xiringuito particular. Malauradament, tornem als pitjors temps de Canal 9 on el govern busca controlar, per la porta de darrere, la televisió i ràdio públiques. Ja sabem com va acabar eixa aventura amb Canal 9: amb mitjans convertits en instruments de propaganda, un deute multimilionari i finalment amb el tancament de la nostra tele”.

“Davant això, des de Compromís seguirem defensant amb totes les nostres forces un model de mitjans públics independent, amb una gestió sostenible i amb recursos suficients per a ser el motor de la industria audiovisual valenciana que genera milers de llocs de treball. Per a millorar els nostra mitjans públics no hem de tornar a les pitjors pràctiques de la nostra història” ha conclós Baldoví.