La coalició Compromís ha celebrat la rectificació del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que ha assegurat que finalment el seu departament si aposta per la construcció d’un nou hospital general a Castelló.

Segons assenyala el diputat i portaveu de Sanitat de Compromís, Carles Esteve, “en la presentació de pressupostos que va fer el conseller en la comissió de les Corts ja li vam advertir que els comptes per a 2024 incomplien un dels grans consensos de la societat castellonenca sobre la necessitat de la construcció d’un nou hospital, qüestió sobre la que estàvem tots els partits d’acord en campanya electoral però quan el nou govern de PP i Vox hagué de confirmar-ho negre sobre blanc en els comptes públics s’oblidaren de la seua promesa”.

“Des del grup parlamentari Compromís hem sigut coherents en la nostra defensa de què a Castelló li cal un nou hospital i per això presentàrem una esmena als pressupostos en què plantegem que en 2024 la Generalitat destine 23 milions d’euros per a iniciar les obres d’esta nova infraestructura imprescindible per millorar l’atenció sanitària. Ara amb la rectificació anunciada pel conseller, l’aprovació d’esta esmena de Compromís és la clau per a què el nou hospital de Castelló puga ser una realitat”.

A més la diputada de Castelló, Mònica Àlvaro afegeix que la compra dels terrenys on s’hauria de construir el nou hospital, malgrat les declaracions fetes pel Consell, no està finalitzada. “Després de sol·licitar l’expedient de dita compra, el propi Consell admet que la compra no està finalitzada i encara -segons la documentació obtinguda- queda un terç del pressupostat per adquirir”, indica la diputada.

“Dins de l’expedient hem detectat la compra de terrenys al Bisbat i també a una immobiliària de Madrid que des de Compromís estem estudiant al temps que instem al Govern valencià a donar prioritat a l’adquisició, ja que sense els terrenys difícilment es podrà avançar en la licitació de les obres”, ha conclòs Àlvaro.