Compromís en el Congrés dels Diputats ha exigit al Ministeri de Transports el soterrament immediat del pas de nivell d’Alfafar. El diputat del grup parlamentari Plurinacional Sumar, Alberto Ibáñez, ha sol·licitat de manera urgent, una reunió amb el secretari d’estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santana Claver, per a “abordar la terrible situació en la qual es troba el pas de nivell que ha ocasionat més de 70 morts, 4 en el que va de 2023. És una demanda dels veïns des de fa molts anys”, ha reivindicat Ibáñez

Així mateix, el diputat valencià ha registrat una iniciativa on demana “la fi de l’estudi d’ADIF per a la reordenació del trànsit i amb això, la licitació de les obres per al soterrament urgent, almenys, del pas de nivell”. “Estem treballant perquè el soterrament del pas a nivell comence a ser una realitat en els Pressupostos Generals de l’Estat”, ha reivindicat el parlamentari.

“La situació és extrema, s’ha convertit en el pas de la mort. Volem, de manera coordinada amb el Ministeri i ADIF, posar fi a la situació i complir amb el Conveni que estableix el soterrament com una solució a curt termini per a millorar les condicions de seguretat i eliminar els avisos acústics dels trens al seu pas. Existeix unanimitat en la corporació municipal i en els moviments socials”, ha afegit Ibáñez.