El diputat i portaveu de Sanitat de Compromís, Carles Esteve, ha denunciat hui en la compareixença del Conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en les Corts, l’ús pervers i sectari de la cancel·lació d’operacions quirúrgiques per motius partidistes que s’ha produït amb la gestió de la sanitat pública en mans del govern de PP i Vox.

Concretament Esteve ha desvetllat que el passat 24 de novembre, data en què el sindicat Solidaridad, afí a Vox, convocà una vaga general que va tindre un seguiment quasi nul, pràcticament zero en sanitat, l’Hospital General de València va triplicar la cancel·lació i reprogramació d’intervencions quirúrgiques.

“Com ens ha transmès personal sanitari d’eixe centre hospitalari i les dades de la pròpia conselleria remeses ara corroboren, el fet de que un càrrec de Vox, que també ha anat en llistes d’este partit d’extrema dreta, fora l’encarregat de programar les intervencions de l’Hospital General va suposar que el 24 de novembre 34 persones que portaven esperant de mitjana 88 dies a ser operats van vore com el dia establert no eren intervinguts”.

Allò normal és que 9 o 10 operacions hagen de ser reprogramades en un dia per diferents motius. “Per tractar d’aparentar que la vaga tenia seguiment, aquell 24 de novembre, qui està al càrrec de la programació quirúrgica, feu que les cancel·lacions d’intervencions es triplicaren”.

“Marciano Gómez ha vingut hui a les Corts a parlar-nos d’eficiència i eficàcia de la seua gestió, quan la realitat és just la contrària. El conseller ha d’explicar com és possible que s’haja permés este ús fraudulent d’un càrrec de Sanitat, que condicionà la vida de 34 persones que esperaven des de feia mesos per a una cirurgia, que hagueren de reprogramar les seues vides i les de les seues famílies, per un capritx partidista”, ha conclòs Esteve.