El diputat de Compromís i portaveu d’igualtat LGTBI, Francesc Roig, ha denunciat irregularitats en la resolució de constitució del Consell Valencià d’Inclusió i Drets Socials publicada hui al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En concret, Roig senyala que la resolució nomena vocalies a proposta del Consell Valencià LGTBI i del Consell Consultiu Trans, sense que estos òrgans hagen tractat els nomenaments en cap de les seues reunions. Es dona la circumstància que el representant del Consell Consultiu Trans, nomenat d’esquenes a este òrgan, serà l’alcalde de Gàtova del Partit Popular i ex-diputat de les Corts, Jesús Salmerón.

Segons Roig, “és molt greu que la vicepresidenta del Consell usurpe les funcions que la llei reconeix al Consell Consultiu Trans i al Consell Valencià LGTBI i que ho faça amb l’objectiu d’imposar membres del seu partit com Jesús Salmerón. No és la primera vegada que actuen d’esquenes a les entitats LGTBI, però ara ho fan botant-se a la torera tota la normativa vigent”.

“És per això que Compromís portarem a la justícia estos nomenaments i exigirem que la vicepresidenta respecte a les entitats LGTBI  i que respecte la normativa que marca, clarament, que són els consells LGTBI els que han de fer la proposta. Per moltes ganes que tinguen de donar via lliure als seus tics autoritaris en contra del moviment LGTBI, ací hi ha unes normes i s’han de complir. Ella, com a vicepresidenta, hauria de saber-ho” ha conclós Roig.