La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha mostrat hui la seua preocupació per les dades que ofereix l’informe de l’Associació de Directors i Gerents de Serveis Socials que constata que el Consell és el segon govern autonòmic que menys recursos econòmics destina a serveis socials de tot l’estat.

Per a Oltra “estes dades evidencien la deixadesa i l’abandonament a què ha sotmés el govern del Partit Popular els serveis socials públics, però el més greu és que este informe està elaborat amb dades del 2009 i en estos dos anys les retallades i els impagaments en serveis socials han anat a més”.

Així ho demostren les nombroses denúncies de diferents associacions que atenen serveis socials a la ciutadania com Cocemfe, la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics de Salud Mental o AFA Associació Provincial de Familiars d’Alzhéimer entre altres, que protesten pel greu problema que està generant l’impagament per part del Consell de les corresponents ajudes ja aprovades.

En este sentit la parlamentària de Compromís ha registrat una bateria de preguntes en Les Corts per a reclamar al Consell pels impagaments a estes entitats. En concret Oltra pregunta per les quantitats que s’havien d’haver pagat fins ara, quins són els motius de l’impagament de les subvencions, en quina data es té previst realitzar els pagaments i quines mesures va a prendre el Consell per a que no es torne a produir un retard tan important en el pagament a associacions que atenen serveis socials bàsics i que estan patint una crisi que ells no han provocat.

“En el Partit Popular no entenen que els serveis socials són la garantia d’una societat més justa i amb més oportunitats per als seus ciutadans, sembla que els molesta haver d’atendre a totes estes persones i per això han recorregut sistemàticament a la privatització i externalització de serveis”.

“És indecent que el govern del PP retalle en serveis socials mentre continua gastant-se els diners dels valencians i valencianes en organitzar esdeveniments improductius que només tenen un afany propagandístic”, ha conclòs Oltra.