Compromís reclama al Consell que pague les ajudes aprovades a les associacions de serveis socials

Publicat el en Sanitat i Benestar

La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha mostrat hui la seua preocupació per les dades que ofereix l’informe de l’Associació de Directors i Gerents de Serveis Socials que constata que el Consell és el segon govern autonòmic que menys recursos econòmics destina a serveis socials de tot l’estat.

Per a Oltra “estes dades evidencien la deixadesa i l’abandonament a què ha sotmés el govern del Partit Popular els serveis socials públics, però el més greu és que este informe està elaborat amb dades del 2009 i en estos dos anys les retallades i els impagaments en serveis socials han anat a més”.

Així ho demostren les nombroses denúncies de diferents associacions que atenen serveis socials a la ciutadania com Cocemfe, la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics de Salud Mental o AFA Associació Provincial de Familiars d’Alzhéimer entre altres, que protesten pel greu problema que està generant l’impagament per part del Consell de les corresponents ajudes ja aprovades.

En este sentit la parlamentària de Compromís ha registrat una bateria de preguntes en Les Corts per a reclamar al Consell pels impagaments a estes entitats. En concret Oltra pregunta per les quantitats que s’havien d’haver pagat fins ara, quins són els motius de l’impagament de les subvencions, en quina data es té previst realitzar els pagaments i quines mesures va a prendre el Consell per a que no es torne a produir un retard tan important en el pagament a associacions que atenen serveis socials bàsics i que estan patint una crisi que ells no han provocat.

“En el Partit Popular no entenen que els serveis socials són la garantia d’una societat més justa i amb més oportunitats per als seus ciutadans, sembla que els molesta haver d’atendre a totes estes persones i per això han recorregut sistemàticament a la privatització i externalització de serveis”.

“És indecent que el govern del PP retalle en serveis socials mentre continua gastant-se els diners dels valencians i valencianes en organitzar esdeveniments improductius que només tenen un afany propagandístic”, ha conclòs Oltra.

• Josep

El que està fent el govern de la Generalitat és indecent. Sóc de Gandia i ara ens diu la conselleria que no va a acabar l'hospital de Gandia perquè no hi diners. També volia dir-vos que en Gandia els xiquets del Sant Francesc de Borja estan en barracons, l'obra fa ja més d'un any i mig que hauria d'haver-se començat. Va ser una promesa del senyor Torró, però es veu que és més important portar a Julio Iglesias i al Tom Jones que l'educación dels xiquets.

• Dentrtt

Aquestos solo pagan als del golf i les seues festes privades amb diners públics.

• Ana

Animo a la gente a la gente que deban meses de renta garantizada de ciudadania o ley de dependencia, que denuncie a la Conselleria de Bienestar Social por impago con intereses de demora y daños y perjuicios, pues muchas personas sobretodo en el primer caso han sido incluso desahuciados y pasando calamidades cuando hasta les deben más de 8 meses y tienen que responder y pagar después de máximo tres meses.