Bota al contingut principal

El síndic de Compromís a les Corts Valencianes, Joan Baldoví, i el diputat Gerard Fullana han fet un balanç dels primers mesos de “desgovern” de Pérez Llorca al capdavant de de la Generalitat i la seua negativa repercussió per a Alacant i les comarques del sud.

En este context, Joan Baldoví ha afirmat que “en sis mesos el que ha fet Pérez Llorca pels alacantins i alacantines ha estat ningunejar-los i complicar-los la vida, i un president ha de fer diametralment el contrari”.

El responsable de Compromís ha incidit en la inacció del govern autonòmic respecte a l’escàndol de les VPP del Residencial Les Naus: “Pérez Llorca no ha mogut ni un dit perquè els familiars i amics del PP tornen els pisos que se van quedar de forma il·legal”.

Ha fet referència també a que la Comissió d’investigació de les VPP d’Alacant a Les Corts “no reuneix les mínimes garanties” i ha afegit que “PP i Vox han muntat una pantomima opaca perquè no s’esclarisca res, igual com ha passat amb la comissió de la DANA”.

Així mateix, Baldoví ha afirmat que “Pérez Llorca es tanca en banda i fuig del diàleg i la negociació democràtica”, quan ha recordat que la coalició valencianista va presentar una proposició a Les Corts per establir els controls necessaris amb l’objectiu de què no tornara a passar un escàndol com el de Les Nau. Es proposava establir sortejos transparents entre totes les persones que complisquen els criteris i requisits d’accés, així com que l’habitatge públic ho siga sempre. PP i Vox van votar en contra.

El síndic de Compromís també s’ha referit als últims missatges que han eixit a la llum de Mazón i ha valorat que “és extremadament greu que Pérez Llorca ni s’haja pronunciat al respecte, ni exigisca l’escó de diputat a una persona que va passar les hores en un reservat mentre morien 230 persones”.

En esta línia ha assenyalat Pérez Llorca de “ser el responsable de mantindre el mateix govern d’incompetents i negligents que va heretar de Mazón i alhora ha recordat que “en compte de reparar les ferides, insulta a les víctimes, continua premiant a Mazón amb un pis de luxe d’expresident, un assessor, un xofer i la immunitat per a no anar a declarar al jutjat.”

Joan Baldoví ha volgut posar en evidència “la manca de responsabilitat política i de gestió” de l’actual president de la Generalitat en contraposició a la “facilitat que ha tingut per muntar el govern autonòmic més car de tota la història, amb més càrrecs i assessors que mai; a la facilitat de col·locar a la seua parella en un despatx a pocs metres del Palau de la Generalitat i amb el doble de sou; i a mantindre’s de perfil en un conflicte com el de l’educació i no cessar a una consellera que ha maltractat la comunitat educativa”.

A totes estes qüestions, Baldoví ha afegit que Pérez Llorca “s’ha burlat dels alacantins i alacantines presentant un pressupost de la Generalitat sabent que no executarà res i que és un engany”.

Alacant i les comarques del sud: una legislatura perduda

El portaveu d’Educació i diputat de Compromís a les comarques del sud , Gerard Fullana ha posat alguns exemples del “pressupost fictici” de la Generalitat.

Ha remarcat que “se torna a posar un milió i mig d’euros per a reformar la Cambra de Comerç on treballava Mazón i que dirigix un amic íntim seu perseguit per la justícia”. El diputat de la coalició valencianista ha volgut denunciar també que “mentre se destina eixe milió i mig d’euros per a fer unes obres il·legals a la Cambra de Comerç d’Alacant, no s’ha obert cap partida pressupostària per a construir el CEIP 56 d’Alacant, que ha nascut fet de barracons crònics”.

Fullana també ha incidit en què Pérez Llorca “ha assignat a dit, per al seu poble, 320.000 euros, dels quals 200.000 no se molesta ni a dir per a què caldria invertir-los».

Davant d’estes partides pressupostàries el diputat ha incidit en que “s’han pressupostat més diners per al poble del president que per a construir quatre centres educatius nous en les comarques d’Alacant”. Es refereix a l’assignació de 50.000 euros per a una escola nova a Alacant, una a Orihuela, un institut a la Nucia i un altre a Elx. “50.000 euros per a cada centre no donen ni per a redactar el projecte dels plànols i és un autèntic engany”, ha asseverat Fullana.