Compromís proposa a la resta de l’oposició disputar al PP el sisè senador territorial que correspon per població

Publicat el en Llibertat i Igualtat

La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mònica Oltra, ha informat este dijous que van a proposar a la resta de grups de l’oposició en les Corts Valencianes que es posen d’acord per a, en aplicació de la llei, “disputar-li” al PP el sisè senador territorial que li correspon al País Valencià per nombre d’habitants.

Així, els ha instat a què es posen d’acord “en tres noms i que li disputem al PP el quart senador territorial pel País Valencià”. Després del ple de Les Corts de hui, es reunirà la Mesa i la Junta de Portaveus perquè els han comunicat que, pels criteris de població, correspon un sisè senador territorial.

Oltra ha assenyalat en declaracions en els corredors de les Corts Valencianes que Compromís “s’ha posat ja en marxa per a disputar-li el poder absolut al PP” i ha assegurat que si s’aplica la llei d’Hont “als números actuals de les Corts Valencianes”, amb els 55 diputats del PP i els 44 de l’oposició, es deriva que corresponen tres senadors al PP i tres a l’oposició.

Per açò, ha indicat que van a proposar a la resta de grups de l’oposició que “ens posem d’acord en una proposta i li disputem un senador territorial al PP”.

Oltra també ha avançat que Compromís defensarà que l’elecció dels sis senadors es faça de forma conjunta, i no per separat, perquè, ha explicat, “si es tria d’un en un, el partit majoritari sempre guanyarà eixe senador”. La diputada ha insistit que volen que es faça “una nova elecció, atès que es va aplicar malament el cens de població en l’anterior elecció de senadors; elecció que des de Compromís tenim recorreguda davant del Tribunal Constitucional”.

• eduard pascual

però no havíem quedat que estem per la desaparició del Senat?, Què feu participant en aquest sainet?

• David Pallardó

Eduard, tu ets partidari de donar-li més poder encara a Chiquillo and company? Perquè jo no, i si el sisé senador territorial no pertany al PP no li pertany i punt. No té res a vore la justícia amb la política sobre el Senat.

• Eduard

Crec que és evident que la meua intenció no va per que la dreta tinga més poder. La meua opinió és que tots els partits i coalicions d'esquerra no haurien d'haver presentat candidatures al senat i haurien d'haver cridat explícitament als seus votants al fet que en cap cas votaren al senat. Ho veig molt més pràctic que disputar-se una misèria que a més és inútil i costosa, molt costosa. Cada vegada estic més fart del de "reformar des de dins". Un senat sense IU, ERC, BNG, Compromís, … haguera quedat retratat. La necessitat urgent de dissoldre Senat i Diputacions exigeix altres actituds.
      Per cert, que aqueix sisè lloc per al Senat en el PV ni és elegible per sufragi universal, ni se li suposa que tinga utilitat alguna, com la qual tenen els altres 203 senadors (crec que aqueix és el nº)

• Tonet

Eduard, no presentar-se suposa donar-li al PP els pocs senadors que li tocarien a altres partits. El fet que no s'estiga d'acord amb l'existència d'una institució, jo crec que no implica que s'abandone eixa institució al PP, perquè, encara que el Senat pinta molt poc, encara pinta alguna coseta. És igual que les diputacions: jo llevaria les diputacions, però que els diputats de l'oposició deixaren el càrrec suposaria menys control per a Rus and company.