El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera i el conseller de la coalició en RTVV, Rafa Xambó, han presentat este matí als mitjans de comunicació el model que proposa la formació per a salvar RTVV. Morera ha assegurat que el que ha passat a RTVV és el que ha passat en tota l’administració pública valenciana, “on molta gent vinculada al PP ha saquejat i on s’ha fet ús de les institucions i empreses públiques per a servir a un partit”.

El conseller de Compromís a RTVV, Rafa Xambó ha recordat en la roda de premsa que la direcció i la presidència del Consell d’Administració, “ens ha negat des del primer dia els informes per ocultar la realitat, que no és una altra que un ens sobredimensionat per culpa de tots aquells incompetents que han col·locat a dit i que exerceixen de comissaris polítics”, segons Xambó.

Des de Compromís es posicionen amb els sindicats que representen als treballadors i treballadores de l’ens i per això, han proposat que es faça una auditoria de l’època de Pedro García com a director general, “per la vinculació de Garcia a la trama Gürtel” i, per altra banda, també s’insistirà per a obtenir una relació de tots els treballadors per designació directa.

Segons Morera, “Compromís vol participar en el procés que done viabilitat a RTVV però que no compten amb nosaltres per a esta cerimònia de confusió, sinó per a prendre mesures serioses per a salvar l’ens. Per això, aninem al president de la Generalitat que intervinga, no cal que es gasten 200.000 euros per a saber qui sobra a RTVV, simplement cal llegir els informes del Síndic de Comptes, qui ja assenyala que el que sobren a RTVV són els col·locats a dit”.

Per tots estos motius, Compromís ha convocat este dissabte a les 11 hores una reunió amb sindicats i representants de productores i indústries culturals valencianes per a parlar de RTVV, del saqueig i de les accions que calen prendre per salvar la radiotelevisió pública valenciana.

Adjuntem en PDF la proposta del nou model de RTVV que ha fet este matí Compromís.