El conseller de Compromís a RTVV, Rafa Xambó, ha denunciat este matí que l’actitud del director general de l’ens, José López Jaraba, qui “no estava al seu despatx treballant, malgrat ser dia de treball i més encara hui, que els treballadors i treballadores de la casa han fet una assemblea massiva i ell, com a director general, té l’obligació de donar la cara”.

De fet, els sindicats hui han convocat una assemblea que s’ha fet en l’exterior del centre de produccions perquè la sala on anaven a reunir-se s’ha quedat xicoteta per la massiva assistència de gent. Després de la reunió, els treballadors han pujat a la huitena planta, on està la direcció general, on han trobat que el màxim responsable no estava al seu despatx ni en les instal•lacions de RTVV.

Segons Xambó, “els treballadors, que anaven a exposar les seues reivindicacions s’han enfadat i trobem que amb motiu, perquè no és de rebut que un director general estiga absent un dia laborable i, pitjor encara, un dia d’assemblea de treballadors, perquè dóna a entendre que s’amaga, que com ell té bon sou i no li afecta l’ERO li té igual el que li passe a la gent que està al seu càrrec”.

El representant de Compromís al Consell d’Administració de RTVV considera que el fet de hui, “demostra la gran covardia del director general, qui ha demostrat no estar capacitat ni professional ni èticament per a fer front a la catastròfica situació en que es troba la radiotelevisió pública”.

Des de Compromís han tornat a solidaritzar-se amb els treballadors i treballadores de RTVV i han recordat que demà, a les 11.30 hores, es reuniran amb sindicats, empreses professionals i tècnics del sector audiovisual per abordar el problema de l’ens i proposar fórmules per a rescatar una radiotelevisió que ha de ser de totes i de tots, pública, de qualitat i en valencià.