El diputat de la Coalició Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha anunciat que registrarà la petició d’una compareixença del ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, perquè done explicacions sobre les sobtades i sospitoses destitucions i canvis en l’Oficina Nacional d’Investigació del Frau (ONIF). Per al parlamentari valencià, “és molt alarmant la depuració que ha efectuat el PP en un departament bàsic per a la salut de la democràcia i de les institucions perquè demostra que el bon treball que es realitza en eixa oficina molesta i molt als líders del PP”.

Segons Baldoví, “la depuració de l’oficina antifrau és una autèntica caça de bruixes sense precedents. Qui molesta al PP, és apartat de la vida pública, com ja han fet amb el jutge Baltasar Garzón i ara amb aquests funcionaris, veiem com els retiren de les seues funcions i els envien al purgatori”.

Des de Compromís han mostrat la seua total consideració i reconeixement “als professionals de l’oficina antifrau destituïts i també a la resta de companys i companyes, perquè la persecució del PP demostra que han fet molt bé el seu treball per a desemmascarar trames fraudulentes i de corrupció política organitzada que s’han dedicat a saquejar les arques públiques i en concret, els funcionaris destituïts han treballat en temes com el cas Gürtel o l’institut Nóos d’Urdangarín, dues trames que han trobat al País Valencià el seu centre d’operacions, amb la complicitat i ajuda del govern valencià de Francisco Camps”.

Segons Baldoví, “si la majoria de casos de frau tenen a veure amb persones relacionades amb el PP, els funcionaris de l’Agència Antifrau no tenen la culpa, el problema ho té Mariano Rajoy i la seua cúpula directiva que no són capaços de controlar i frenar les ànsies d’enriquiment il•lícit d’alguns dels seus militants i aplegats”. També, el diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista ha advertit de la “perversió” de les institucions a la qual s’està arribant amb el govern de Rajoy. “És molt preocupant que, amb la greu situació de crisi econòmica i social que tenim, l’executiu del PP està més pendent de llevar del mig a aquelles persones que són molestes per al seu partit i no tenen cap objecció a usar tots els mitjans que disposen en l’administració pública per a assegurar que no s’escampen les seues males pràctiques”, segons Baldoví.