Compromís anuncia que tots els seus grups institucionals secundaran la Vaga General del 29M

Publicat el en Economia i Ocupació General

El síndic de Compromís, Enric Morera, s’ha reunit este matí en Les Corts amb una delegació dels sindicats majoritaris de cara a la Vaga General del pròxim 29 de març. Morera ha mostrat el recolzament de la coalició a la vaga convocada pels representants dels treballadors i ha anunciat la intenció dels grups institucionals de Compromís de secundar-la.

Per la seua banda la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha informat, en la roda de premsa posterior a la junta de síndics, que els sis diputats de Compromís en Les Corts Valencianes van a registrar un escrit dirigit a la Mesa de Les Corts en què reclamen que no se’ls pague el sou corresponent al 29 de març pel seguiment que van a realitzar de la Vaga General.

Així mateix Compromís està estudiant la utilitat, per a fer més visible la vaga, de què el síndic del grup entre en el ple eixe dia únicament per a realitzar la pregunta de control al President sobre les nefastes conseqüències que tindrà la reforma laboral en el País Valencià.

De la mateixa manera els grups municipals de Compromís estan presentant mocions en tots els ajuntaments per mostrar el rebuig a la reforma laboral ja que “lluny de constituir, com proclama el PP, un equilibri de condicions, esta reforma laboral és l’expressió d’un nou i greu desequilibri entre empresaris i treballadors, que poc té a veure amb el foment de l’ocupació, i molt amb l’establiment d’un nou i injust marc de relacions laborals en les quals l’empresari reforça la seua hegemonia a costa de reduir la intervenció dels treballadors i dels poders públics”.

• El Bloc Compromís de Pego també secundarà la vaga general del dia 29 de març, convocada contra una reforma laboral que suprimeix totes les millores laborals aconseguides en els últims 30 anys i que no servirà en absolut per crear ocupació. Aquesta reforma només pretén crear ma d'obra barata, acomiadaments fàcils i econòmics, precarietat absoluta, indefensió de les persones que treballen, gent jove sense futur ni expectatives… Això no és crear un clima propici per generar ocupació ni molt menys; és aprofitar la crisi per eliminar garanties laborals que han costat molt de tindre.

• Fede Zaragoza

El grup municipal de Compromís per Santa Pola (regidora i portaveu, regidor i secretari) secundaran la vaga del 29 de maig i han demanat a l'alcalde que els retinga els havers corresponents al dia de vaga, co la resta dels treballadors i treballadores.

• Genis Ruiz

Els dos regidors del grup municipal de BLOC-Compromís de Godella (Eva Sanchis i Genis Ruiz) també s'adhereixen a la vaga. El plenari ordinari de l'Ajuntament , que hauria de celebrar-se eixe dijous dia 29 s'aplaça a la setmana següent i es farà amb caràcter extraordinari.

• Xuso

Em va parèixer fatal que Morera no secundara la vaga, i a més es posara el cartellet "seveis mínims", que és com si es rigués de tals serveis. A més, a Catarroja ens nostres regidors també anaren al plenari. No podem continuar així.