Compromís dubta de la llei de transparència del govern central i presentarà una proposició de llei en Les Corts sobre esta matèria

Publicat el en Llibertat i Igualtat

Segons ha assenyalat hui el síndic del grup parlamentari Compromís, Enric Morera, “no ens fiem de la llei que anuncia hui el govern central sobre transparència, que arriba tard, i dubtem de la seua aplicació atenent a l’actitud obscurantista que ha caracteritzat la gestió dels diferents governs del PP al País Valencià, incloent l’actual presidit per Alberto Fabra”.

“La transparència i la responsabilitat dels càrrecs públics –ha afegit el portaveu de Compromís- és bàsica per a evitar la corrupció i no creguem que el PP estiga disposat a canviar la seua manera d’actuar de la nit al dia, ja que açò implicaria que disposàrem de moltes més proves documentals del saqueig de les arques públiques que s’ha produït al nostre territori”.

En esta mateixa línia el diputat de la coalició Fran Ferri ha destacat que el vot negatiu del Partit Popular a la bateria de propostes per la transparència i el Govern Obert debatudes en el darrer Ple de les Corts Valencianes evidencia que este partit no li interessa la transparència.

La moció, defensada pel propi Ferri incloïa l’impuls d’una llei valenciana de transparència i la creació d’un portal de Govern Obert on canalitzar la participació i col·laboració de la ciutadania en els assumptes públics.

Segons ha assenyalat Ferri “el Partit Popular s’oposa sistemàticament a les nostres propostes de transparència. En este cas, fins i tot han votat en contra d’impulsar una llei que Les Corts han d’aprovar segons l’article 9 de l’Estatut d’Autonomia i amb la que ja compten altres territoris com ara Navarra”.

El Grup Parlamentari Compromís ha anunciat que davant la inacció del Consell, posarà en marxa un calendari de reunions amb associacions i experts i obrirà canals de participació a la xarxa per a redactar una Llei Valenciana de Transparència i Govern Obert.

“Si el govern de Fabra no vol desenvolupar l’Estatut i pretén continuar amb la política de l’opacitat Compromís liderarà una alternativa que ens pose al capdavant en matèria de transparència i govern obert”.

• Voro

El que hauríem de saber és si aquesta llei és amb carácter retroactiu, per què de no ser així quina transparència tenim que tindre ara, que no hi ha ni un clau en les arques públiques

• remigio III

Es va fer una publicació a "el Pais" nombrant les mancances informatives que posen el govern espanyol en lloc 30/35 en transparencia informativa al ciutadà. Tot i no creure en allò que ens vinga del Pp , deuríem forçar per a que seguisquen endavant. No cal recordar que del Pp poca cosa podem esperar i en qüestió de transparència …ver para creer. Estes coses amb el Pp a la contra , el PsoE no ha pogut fer res de res.