El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha fet un balanç dels 100 dies de Mariano Rajoy al front del govern central. Per al parlamentari valencianista, “es confirma que continuarà la marginació en finançament i ajudes per a País Valencià, amb la complicitat i el silenci d’un PPCV que porta 100 dies callat i que ja no reivindica des de que el cap suprem del partit ocupa el palau de la Moncloa”.

Segons Morera, “els primers 100 dies de govern de Rajoy es poden resumir ràpidament com 100 dies d’atacs als drets més bàsics dels treballadors i la confirmació de que el govern està al servei dels interessos de les grans multinacionals i dels bancs i no de les persones”.

En clau valenciana, el líder de Compromís ha lamentat que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2012, “vindran a confirmar eixa marginació que patim des de fa dècades, als governs centrals i centralistes no els importa que els valencians i valencianes tinguem un finançament correcte per al bon funcionament de l’estat del benestar i així assegurar la qualitat de vida de les persones que viuen al País Valencià”.

Morera ha lamentat “el silenci, el seguidisme i el servilisme del president de la Generalitat, Alberto Fabra, qui calla com els diputats valencians a Madrid o com la resta de consellers i diputats de les Corts perquè ara tenen prohibit reivindicar millores per a la seua terra. Per això, des de Compromís anem a continuar defensant els interessos de les valencianes i valencians i anem a reivindicar en Madrid el que ens correspon i tenim la plena garantia de que la veu del nostre diputat Joan Baldoví, serà la veu que reivindique sense por i amb claredat allò que ens pertoca per justícia i que ara molts, per obediència a un partit però no a la seua terra, callen”.

En eixa línia, el portaveu de Compromís ha lamentat que el president de la Generalitat, “està hui en Madrid per a rebre ordres i per aplaudir a Mariano Rajoy, quan hauria d’estar reivindicant i reclamant per allò que ens pertoca a les valencianes i valencians. Ha canviat molt poc la cosa des de Zaplana fins a Fabra”.