El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que les declaracions del president del PPCV, Alberto Fabra, “són molt correctes, està molt bé que no vulga cap imputat en la direcció del seu partit, però cal recordar-li al senyor Fabra que ell té una responsabilitat molt més gran que la de presidir un partit perquè ell és el president de la Generalitat i, per això, ha de fer tot el possible per a netejar les institucions públiques valencianes d’imputats”.

Per al síndic de la coalició valencianista, progressista i ecologista, “l’administració valenciana ha estat al centre de moltes mirades per casos de corrupció, en molts d’estos estan implicats, presumptament, càrrecs públics i militants del PP. Per una qüestió de sanitat democràtica i pel bé de les nostres institucions, cal que estes persones estiguen fora de conselleries, empreses públiques o qualsevol organisme que gestione diners públics i això ho estem reclamant nosaltres sense èxit des del primer dia”.

Morera considera que Fabra “ara té més il•lusió en ser el president del PPCV, perquè el votaran per a això, que per ser president de la Generalitat. Però des de la responsabilitat, és molt més important el càrrec de president del Consell que qualsevol altre càrrec i per això, és més important que centre la seua atenció en netejar les institucions públiques valencianes d’imputats en casos de corrupció perquè la societat valenciana necessita que l’administració funcione i que s’aparte de la vida pública a aquells que han fet negoci amb els diners de totes i tots”.

També, el portaveu de Compromís ha recordat que Fabra, “no pot donar lliçons perquè ha promocionat i manté en llocs d’alta responsabilitat a imputats, entre d’altres, alguns estan dirigint importants ports valencians, per a fer-li memòria al president”.