El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha declarat este matí que és “de vital importància per a la democràcia tractar a les Corts els plans d’ajust que té previst aplicar el govern d’Alberto Fabra perquè ja no es tracta solament de retallades econòmiques, estem parlant que moltes de les mesures que el PP ha aprovat unilateralment, sense parlar ni pactar amb la societat, són unes retallades que afecten al benestar i també a la democràcia”.

Des de Compromís consideren que el PP “encara està a temps d’encetar un debat constructiu a les Corts Valencianes i d’evitar portar endavant el projecte de privatitzar la gestió de la sanitat pública. Els governs de Zaplana, Olivas i Camps van permetre l’especulació amb el territori i fruit d’eixes polítiques urbanístiques tenim en part la greu crisi que patim. També, eixos governs van permetre que alguns empresaris de la rajola entraren a fer negoci amb el fem i amb els residus i eixes accions empresarials estan sent investigades als tribunals”.

Morera també ha recordat que amb Camps, “també es va permetre especular a moltes empreses i empresaris per a fer negoci amb els grans esdeveniments amb els diners de les valencianes i els valencians, cosa que també està sent investigada per la justícia”.

I ara, amb Alberto Fabra, “el PP obri la porta a convertir la sanitat pública en un negoci per a donar beneficis a empreses privades amb els diners públics i, el pitjor de tot, jugant amb la salut de les valencianes i els valencians”.

Des de Compromís consideren que l’etapa dels especuladors urbanístics, del fem i dels grans esdeveniments “ja ha passat, per fortuna, i no cal encetar l’etapa de l’especulació amb la sanitat pública i per això demanem al president de la Generalitat que porte els seus plants d’ajust a les Corts Valencianes, que deixe debatre i que busque el consens amb la societat perquè no es poden permetre més retallades i no es pot jugar amb els serveis públics més bàsics i essencials a les esquenes de la societat valenciana, tal com està fent ara el president de la Generalitat”.

Segons Morera, “estem preocupats per les retallades, són retallades democràtiques i són per a enriquir les butxaques d’uns pocs. Cal que el president de la Generalitat exercisca com a tal i es plante, no podem permetre eixes accions, com no es pot permetre el silenci manifest del govern valencià front a la manca d’inversió de l’estat al territori valencià”.