La diputada de Compromís Mireia Mollà ha assegurat hui que “és indecent que tant el Govern de Mariano Rajoy i el d’Alberto Fabra aposten per un sistema universitari elitista, especialment en un territori amb un atur juvenil desorbitat, doncs estan negant un futur a milers de joves que tenen el dret a formar-se i optar a un treball de qualitat”.

Mollà ha explicat que “l’augment de les taxes universitàries fins a en 600 euros atempta contra el dret de cursar estudis universitaris, doncs aquest increment impedirà a molts joves sense recursos poder fer front al pagament de la matrícula acadèmica”.

En aquest sentit, la diputada de Compromís ha recordat que “els universitaris valencians ja van patir una forta pujada de les matrícules en el curs 2011/2012, ja que la Conselleria d’Educació va decidir augmentar el seu preu en un 7,5%, el rang pràcticament més alt que proposava la Conferència General de Política Universitària (CGPU)”.

“Ara la pujada es torna totalment inassumible per molt que el Consell tracte de tapar-ho amb l’augment de beques”, ha apuntat Mireia Mollà, que ha recordat que “en el passat curs només es van beneficiar d’aquestes ajudes de la Generalitat 3.000 alumnes, la qual cosa significa que un col·lectiu molt gran de joves de classe mitjana als quals no arriben les beques es veurà especialment afectat”.

La diputada de Compromís ha lamentat que “davant una situació d’atur juvenil superior al 57% en el País Valencià i una taxa general que frega el 30% en les comarques d’Alacant es tanquen més portes als joves per a eixir de la crisi i es mine l’educació pública universitària, com demostra també la caiguda d’inversions del Ministeri d’Educació en en la UA i la UMH, amb la supressió del programa Habitat 5U”.

“Per tot açò recolzem les mobilitzacions convocades pels sindicats d’estudiants els pròxims dies 8 i 10 de maig per a protestar contra aquesta pujada de les taxes universitàries”, ha conclòs.