Compromís ha encoratjat hui els treballadors de la Generalitat a participar en el referèndum que els sindicats han organitzat per a demà sobre el Decret-llei 1/2012, de retallades en retribucions, jornada i condicions de treball, aprovat pel Consell.

Des de la coalició d’esquerres, verda i valencianista es mostra la necessitat de què els treballadors de la Generalitat voten NO en este referèndum per a rebutjar unes mesures que com han qualificat els sindicats “suposen una agressió als drets laborals, salarials i de condicions de treball del personal públic”.

Després de la mobilització sindical el Consell va realitzar una proposta de rectificació del decret supeditada a què “els ingressos de l’Hisenda de la Generalitat no evolucionen negativament”, la qual cosa, atenent a la trajectòria del govern del PP, no és garantia de res.

Els sindicats han anunciat que el resultat d’este referèndum serà vinculant, per tant és imprescindible que els treballadors de la Generalitat participen i voten NO per a què els representants dels treballadors reafirmen el seu rebuig a este decret de retallades i continuen amb les mobilitzacions.