El representant de Compromís al Consell d’Administració de RTVV, Rafa Xambó, ha anunciat que demanarà explicacions per la censura i el silenci informatiu de l’ens audiovisual públic en el tema de les trobades d’escoles en valencià. El passat cap de setmana, Escola Valenciana va aplegar a més de 60.000 persones a la ciutat de València per a celebrar la trobada de la capital i de les comarques de les Hortes Nord i Sud i dels Camps de Túria i Morvedre, com també a les Coves de Vinromà en un aplec de les comarques del Nord.

Segons Xambó, “des dels sindicats dels treballadors de RTVV ja han denunciat el silenci i la censura que ha prohibit parlar de les trobades, malgrat que enguany la conselleria d’Educació va enviar a un representant a l’acte i també hi va acudir el president de l’AVL, un gest que és molt positiu i encoratjador. Malgrat això, als informatius de RTVV sols tingueren espai per a la Mare de Déu i actes gastronòmics i festius en diferents punts de la geografia valenciana, cosa que està molt bé però això no lleva a que s’hagen de silenciar les trobades”.

Per a Xambó, “eixa marginació de les trobades demostra, per una banda, que la direcció de RTVV és una direcció totalment política i pseudoperiodística i que, amb eixa actuació, s’esta impedint a la societat valenciana conéixer l’actualitat i la realitat del que passa a la nostra terra”.

En eixe sentit, des de Compromís consideren que la direcció de RTVV “no sols està incomplint la llei de creació de l’ens, sinó que l’avantprojecte de llei de RTVV que planteja ara el PP ja està mort perquè ja estan incomplint els principis on es diu que l’ens garantirà l’accés dels ciutadans a la informació, la cultura, l’educació i l’entreteniment; garantirà la llibertat d’expressió i el dret dels ciutadans a rebre una informació objectiva, veraç i imparcial; la difusió i la protecció de la llengua, i la promoció de la cultura, l’esport i la identitat pròpia del País Valencià”.