El portaveu de Compromís en matèria d’educació, Josep Maria Pañella, ha mostrat aquest matí la total solidaritat de la coalició amb les organitzacions sindicals que han convocat les vagues i mobilitzacions per a protestar contra les retallades i els greus atacs que pateix l’educació pública valenciana per part del govern autonòmic.

Segons Pañella, “els docents que s’han mobilitzat avui, i que ho faran més dies, són un exemple per a la societat perquè són l’avantguarda de la defensa dels serveis públics. Les retallades brutals en educació, la massificació de les aules, les mesures que afecten a la qualitat de l’ensenyament i els atacs als professors per part del govern valencià tenen una clara contestació per part de la comunitat educativa, una comunitat que són els seus treballadors però també els alumnes i els pares i mares dels alumnes, que clamen per una educació pública i de qualitat com a única solució per a tenir joves preparats i amb futur”.

El diputat de Compromís en les Corts Valencianes ha assegurat que avui, “els docents han demostrat tenir una gran valentia perquè s’han plantat, han dit clarament que ja està bé d’atacs a l’educació pública. Des de Compromís els manifestem la nostra total solidaritat i reconeixement i, al mateix temps, denunciem les tàctiques poc democràtiques i els tripijocs que gasta la Conselleria d’Educació per a demonitzar, per a desprestigiar i culpar de tots els mals a mestres i professors, quan en realitat són les víctimes d’uns mals governs i pitjors governants que tapen d’eixa manera la seua total incompetència, el seu odi cap als professors de la pública i el seu amor per un sistema on només podran estudiar les classes amb poder, com en dècades passades”.

Pañella considera que amb els professors i professores, “també estan els pares i mares, que veuen com les retallades afectaran seriosament a la formació dels seus fills i filles. Per eixe motiu, aquestes mobilitzacions convocades pels sindicats són perquè participe tota la societat perquè si no tenim una educació pública en condicions, corre un greu perill la societat i l’estat del benestar. Així no es fan les coses i avui li ho han dit molt clar el professorat a la consellera Català”.