La diputada de Compromís, Mireia Mollà, ha demanat hui la dimissió immediata del Síndic del grup popular en Les Corts Valencianes, Rafael Blasco, per tot allò que es desprèn del cas de corrupció en les ajudes a la cooperació.

Segons Mollà “després de l’obertura del sumari del cas que s’inicià per les denuncies presentades per Compromís hem pogut comprovar que la jutge ha constatat que la trama corrupta va aconseguir desviar almenys 6 milions d’euros i que estava sustentada en col•laboradors directes de l’aleshores conseller Rafael Blasco”.

“Entenem –ha afegit la parlamentària- que el Partit Popular i en concret el seu president i Cap del Consell, Alberto Fabra, no poden negar ja la vinculació directa i participativa del senyor Blasco en este entramat corrupte”.

“Hem de recordar que per este cas de corrupció hi ha 22 imputats, entre ells ex alts càrrecs de la Generalitat que treballaven a les ordres de Blasco i que, segons recull el sumari, mantingueren converses amb altres implicats que els deixen en molt mal lloc. Un altre protagonista d’estes converses que recull el sumari és l’empresari que es troba en presó per este cas César Augusto Tauroni, cap de la trama i amic íntim de Blasco”.

Per a Mollà “si el President Fabra vol tindre alguna credibilitat en la seua intenció de netejar el Partit Popular de corruptes no pot deixar que continue ni un minut més dirigint el grup parlamentari popular un senyor que està tacat directament per la corrupció en la conselleria que ell dirigia”.