El grup parlamentari Compromís ha denunciat hui la desaparició de les ajudes de la Fundació Bancaixa al Programa Leonardo da Vinci de pràctiques en empreses europees que beneficiava a més de 350 graduats i llicenciats de la Universitat de València i de la Universitat Politècnica de València.

Segons ha assegurat el diputat Fran Ferri, “Estem davant d’una conseqüència més de l’absorció de Bancaixa per part de Bankia i de la pèrdua del nostre model de Caixes d’Estalvi amb Obres Socials compromeses amb la societat i el seu entorn”.

Segons ha pogut conéixer Compromís els responsables de la gestió d’estes beques a les universitats valencianes que mantenien convenis amb la Fundació Bancaixa, s’han posat en contacte amb els becaris pendents de confirmació per informar-los que l’entitat financera ha deixat sense pressupost estes ajudes.

Per a Ferri, “És una notícia nefasta ja que amb el programa Leonardo da Vinci, milers de joves valencians han pogut inserir-se en el món laboral, perfeccionar el seu coneixement d’idiomes i conèixer la cultura organitzativa d’empreses de tota Europa. Novament queda demostrat com la nefasta gestió dels governs del PP provoca que els joves valencians tinguen cada vegada menys oportunitats per a construir el seu futur”.

Des de Compromís s’han presentat una sèrie de preguntes i iniciatives parlamentàries a Les Corts Valencianes per tal de conèixer el posicionament del Consell i reclamar que la Generalitat oferisca una alternativa als joves valencians que volen realitzar pràctiques professionals a través de les beques Leonardo.