El portaveu de Compromís en la Corts Valencianes en matèria educativa, Josep Maria Pañella, considera que la mobilització de professors, alumnes i familiars d’alumnes en el dia d’avui, “és un motiu més que suficient perquè el president de la Generalitat baixe del seu pedestal i escolte a les persones que han eixit avui al carrer per a defensar un sistema d’educació públic, universal i de qualitat, enfront de les retallades i constants atacs que està provocant el PP, tant des del Consell com des del govern central”.

Pañella ha fet aquestes declaracions per a contestar a la petició que ha fet el també president del PPCV a la seua nova executiva perquè “prenguen el pols del carrer per a ser corretja de transmissió dels seus problemes”. Segons el diputat de Compromís, “avui és un dia ideal perquè eixa nova executiva, on estan representats alts càrrecs del govern valencià, isquen al carrer i escolten a les persones que protesten, que no ho fan ni per vici ni per plaer, sinó que ho fan per a garantir una educació pública de qualitat”.

Des de Compromís han recordat que prestigiosos professors, investigadors i premis Nobel, “coincideixen en la importància de sostenir un adequat sistema públic d’educació, ja que la inversió en l’ensenyament i formació dels joves i xiquets és la més rendible per a l’avanç i progrés d’una societat. Justament, el PP valencià des de fa anys i el govern de Rajoy, des que està en la Moncloa, estan fent tot el contrari al que diuen els teòrics i estan deixant l’educació pública sota mínims, hipotecant així el futur de la nostra societat”, segons ha reconegut Pañella.

AUDITORIES ALS DOCENTS
D’altra banda, des de la coalició valencianista, progressista i ecologista han alertat de la gravetat de les auditories que pretenen realitzar el Consell per a controlar la despesa pública. Segons han declarat des de Compromís, “es pot entendre que s’audite i que es controlen empreses públiques, la despesa farmacèutica o la despesa en material dels centres públics, però que es pretenga auditar als docents com si foren els culpables de tots els mals i de l’enorme deute de la Generalitat açò ja és d’una extrema gravetat, ja que demostra que l’odi i la persecució de l’executiu del PP contra els docents no té fi”.

Compromís considera “surrealista” que en el Decret del Consell 196/2011 de 23 de desembre, introduïsca una modificació en l’estructura del Cos Superior d’Interventors i Auditors de la Generalitat, per a auditar aquells organismes en els quals així ho requerisca. En la llista de les sis àrees estratègiques d’activitat que es contempla en eixE decret són:

– La despesa destinada a les prestacions farmacèutiques.
– L’assistència jurídica gratuïta.
– Els centres docents de titularitat pública.
– El propi personal docent.
– El departament de salut de la Fe.
-VAERSA

Per a Josep Maria Pañella, “incloure als docents com a personal a auditar pels interventors de la Generalitat no és una altra cosa que una maniobra política que segueix les pautes marcades per l’argumentari del PP per a justificar les retallades en l’educació pública. L’objectiu del PP és posar a tota la societat en contra dels docents funcionaris i interins, amb la finalitat de desprestigiar-los i així poder eliminar-los dels serveis públics sense problemes”.

Davant la gravetat d’aquesta auditoria al personal docent del País Valencià per part de la Generalitat, el grup parlamentari de Compromís en les Corts Valencianes ha formulat diverses preguntes al Consell perquè argumenten els fets i conclusions del govern valencià per a perseguir i investigar a mestres i professors “que en la majoria dels casos han de comprar el material escolar que gasten de la seua butxaca i, per tant, pot resultar que eixa auditoria li isca a pagar a la Generalitat”.