Baldoví: “Amb els diners que demana Bankia es podrien haver evitat més de 150.000 desnonaments”

Publicat el en Economia i Ocupació

El diputat de Compromís-Equo en el Congrés, Joan Baldoví, considera que l’actuació del govern amb Bankia, “està sent escandalosa i no estaria de més que el ministre acudira a l’hemicicle, amb caràcter d’urgència, per explicar per què se li estan donant tantes ajudes a una entitat que no deixa de ser una empresa, mentre que altres empreses de l’estat quan fan fallida es veuen obligades a tancar perquè no reben ni crèdits dels bancs ni ajudes de les administracions públiques”.

Des de Compromís consideren que, a més, “que s’anuncien injeccions de 14.000 milions d’euros per a una entitat polititzada, dirigida per polítics que han volgut jugar a banquers i que l’han arruïnat demostra, una vegada més, l’allunyament total dels governants dels ciutadans, perquè amb eixa desorbitada quantitat de milions calculem que l’estat podia haver avalat a més de 150.000 famílies per evitar els seus desnonaments i la pèrdua dels seus habitatges. Però no ha estat així, per al govern de Rajoy el drama és el que pateixen alguns banquers i no milers de famílies que s’han quedat sense res i en el carrer”.

Baldoví ha tornat a insistir en el model inslandés per a eixir de la crisi. Segons el parlamentari de la formació valencianista, progressista i ecologista, “els 14.000 milions d’euros vindrien molt bé per a 150.000 famílies o més, que si són avalades per l’estat s’aconseguiria, per la banda més important, que no foren desnonades. A més, els bancs cobrarien el que els deuen els particulars i l’estat, que avalaria a les famílies, també recuperaria els diners d’una forma més segura perquè les famílies sí que paguen i retornen els diners mentre que els bancs no donen molt exemple d’això i molt menys Bankia, pel que comprovem dia a dia”.

Des de Compromís han insistit que el tema de Bankia “s’ha de tractar urgentment en el Congrés, no poden estar protegint amb la majoria absoluta als seus companys de files, a ex ministres d’Aznar o a ex consellers de Zaplana. És un tema greu i s’ha d’abordar amb serietat i amb professionalitat, pensant en les persones. Si pregunten a la ciutadania, a eixa que no escolta des que Rajoy està en la Moncloa, sabrien que els ciutadans i ciutadanes volen que l’estat conteste a Bankia de la mateixa manera que l’entitat ha contestat a les milers de persones que ha deixat sense llar. Que es busquen la vida en Bankia perquè la seua ineptitud no s’ha de pagar amb els diners que necessitem per a la sanitat, per a l’educació i per al benestar de tots i totes”, segons Baldoví.

• Pingback: infoCOMPROMÍS 29/05/2012 | COMPROMÍS GODELLA()

• kika

los partidos de la oposición deberían hacer presión y exigir que se abra una comisión de investigación con el caso bankia, que todos los culpables paguen por lo que han hecho!! ya está bien de engañar al pueblo! los ciudadanos nos sentimos engañados,defraudados y asqueados con tanta corrupción política!

Imatge destacada
Economia i Ocupació TWITTER