Compromís destaca la vida fecunda al servei de la llengua, la cultura i les llibertats del País Valencià del desaparegut Josep Lluís Bausset

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que la pèrdua de Josep Lluís Bausset “és una pèrdua molt trista per a la història del País Valencià i cal honrar la seua memòria. Si el nostre país fóra normal, hui el president de la Generalitat seria present al sepeli del gran Bausset, però el cap del Consell està més preocupat exercint de cap de partit, presidint actes i reunions de la seua formació política”.

Bausset va faltar diumenge a l’Alcúdia, “després d’una vida fecunda, al servei la de la llengua, la cultura i les llibertats nacionals del País Valencià, i a l’edat de 101 anys”, segons ha recordat un dels fills del gran homenot del valencianisme modern, Josep Miquel Bausset.

En el seu palmarès com a homenot del País, Bausset comptava amb distincions com Fill Predilecte de L’Alcúdia, I Guardó d’Or del Bloc Nacionalista Valencià, I Premi Vicent Ventura, Premi d’Actuació Cívica de la Fundació Jaume I de Barcelona, Premi Valencià de l’Any 2000 de la Fundació Huguet, President d’Honor del Bloc Jaume I de L’Alcúdia, Soci d’Honor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, membre del Comitè d’Honor de la Fundació Ernest Lluch, Premi de Periodisme Martí Domínguez d’Algemesí, Micalet d’Honor Extraordinari 2010 i Premi al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Pedreguer.

Bausset, segons Morera, “ha estat un exemple de civisme i d’honestedat i per damunt de tot ha estat un autèntic maulet, perquè ha treballat per la llibertat, la dignitat i el redreçament nacional del País Valencià. La seua fidelitat i el seu compromís a favor del nostre País, ens seran un exemple i un estímul, per a tots els qui hem estimat i admirat l’home subterrani”.

L’Eucaristia i enterrament serà avui dilluns a les 18 hores. Les seues despulles es troben al tanatori de l’Alcúdia (la Ribera Alta).

• remigio III

Descanse en pau esta gran home i que la seva tasca pose en peus el seu País.

• ianco

un valenciano ejemplar y orgulloso de sus antepasados

• Sergi

Valencians com Bausset fan falta a cadascun dels pobles del nostre país.

• DEP, sempre et durem al cor Josep Lluís.
    Orgullosos de ser valencians gràcies a persones com tu.

Gràcies per tot. Visca el País Valencià!

• David Fuster

VAM PEDRE A JOAN FUSTER ARA JOSEP LLUIS BAUSSET TENIM NOUS LIDERS INTELECTUALS DEP SENYOR BAUSSET

Imatge destacada
Llibertat i Igualtat TWITTER