El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella ha reiterat que les bandes de música “són un dels valors culturals més importants que tenim els valencians, i pels quals som més coneguts a l’exterior. A Compromís aquest fet sempre l’hem tingut molt clar, i el PP diu que ells també; però les seues actuacions pràctiques desmenteixen aquesta afirmació, i converteixen l’actual Consell en un clar perill per a la continuïtat i el nivell professional d’aquesta activitat. I els components de les bandes s’han adonat d’aquesta doble moral del PP, i així s’entén que acolliren amb protestes i xiulits el conseller Castellano, en adonar-se que només havia anat a l’assemblea de la seua federació a vendre’ls fum, i a repetir-los per eneagèssima vegada promeses etèries sense cap mena de concreció”.

Pañella ha recordat com des de Compromís, “ja la passada legislatura i tot el que duem de l’actual, hem estat denunciant els incompliments del govern valencià amb el món de les bandes, les promeses fetes a presa i corrents en precampanya, per mirar d’aturar la protesta, promeses de les quals, passades les eleccions, el PP se n’ha oblidat per complet, les respostes a les nostres reiterades preguntes parlamentàries assegurant que ara sí, que ara finalment cobrarien… Però la lamentable realitat és que, a hores d’ara, el Consell els deu encara 6’4 milions de la subvenció de l’any passat, i que encara no han vist ni un euro dels 5’4 milions pressupostats per a enguany, i estem a mitjans de juny”.

El diputat de Compromís ha assegurat que novament, “anem a presentar-los una bateria de preguntes parlamentàries per a que el PP haja d’explicar què passa, per què desatén d’una manera tan descarada tot un sector de la societat, i estem parlant de milers i milers de persones implicades, d’un gran pes cultural i social al llarg i ample del nostre territori. Perquè la lamentable realitat és que la Federació de Bandes es veu obligada a subscriure un prèstec de 80.000 euros amb una empresa bancària de fora de l’estat, per a afrontar les despeses més urgents de la xarxa d’escoles de formació i les entitats que en formen part; i això implicarà uns elevats interessos, que mermaran encara més els diners disponibles”.