Una representació parlamentària de Compromís, composada per Enric Morera, Mónica Oltra, Joan Baldoví i Paco Garcia, s’han reunit aquest matí a Madrid amb el Secretari General de CCOO, Ignacio Fernández Toxo i el seu homòleg d’UGT, Cándido Méndez, així com representants de les direccions confederals de tots dos sindicats.

El diputat de Compromís en el Congrés dels Diputats ha presentat als sindicats la iniciativa ‘Rescatem Persones’ com a oferiment als sindicats per a portar les seues reivindicacions al congrés perquè “ja estem farts que sempre es parle de la situació dels bancs, però mai es parla de les persones”. Els Sindicats i Compromís han denunciat els “incompliments reiterats del govern de Rajoy, qui contradiu tot el promès en la campanya i en el programa electoral del PP”.

La Diputada de Compromís, Mónica Oltra ha remarcat “la importància d’una resposta comuna per a la recuperació del discurs polític, que no partidista i ací la importància dels sindicats.” Per açò, Oltra veu necessari “cercar noves vies per a generar xarxes per a canviar aquesta situació” ja que “els mercats no van a deixar d’especular amb el deute perquè s’estan fent rics amb eixa especulació”.

En aquest sentit Oltra, ha assenyalat la importància del que passe a Grècia aquest cap de setmana, perquè “No hi haurà Europa sense el sud, perquè ací dormim menys hores i treballem més que a Alemanya. Estem parlant del fracàs d’Europa i la culpa serà d’Alemanya, de Merkel”. A més, ha anunciat que en el pròxim ple de les Corts “portarem una iniciativa per a instar al govern d’Espanya per a canviar eixa dialèctica a Europa. És un discurs que hem de construir la societat civil de manera coordinada, cadascun des del seu camp”.

El portaveu de Compromís en els Corts, Enric Morera ha fet constar la seua “Total solidaritat amb els sindicats per la persecució que pateixen” i ha denunciat “la campanya de la dreta contra l’estat de les autonomies. Quan el que s’ha d’assenyalar és que el problema de les autonomies ha sigut el balafiament per l’ostentació hortera de governs com el del PP valencià”.

Molt en sintonia amb els sindicats, Morera veu necessària la cohesió per a construir un model social europeu i proposa que “el BCE no preste diners als bancs per a especular” sinó que “ els diners vaja als estats” ha conclòs.

Per a Morera “la falta de confiança en el governament públic va en augment a causa dels últims gestos i declaracions absurdes del govern de Mariano Rajoy”.

Les reivindicacions dels sindicats han girat entorn de la Reforma laboral i en eixe sentit han destacat la Iniciativa Legislativa Popular en contra que promouen. Així mateix, han qualificat de fracàs el rescat financer i han denunciat que les polítiques d’ajustos no funcionen i que, a més, estan destruint ocupació i augmentant la recessió.

Els sindicats també han anunciat les mobilitzacions previstes per al pròxim 20 de juny i un referèndum popular, que ha comptat amb el suport de Compromís, per a denunciar que “el govern està fent tot el contrari del que van dir” però també per a protestar contra la reforma fiscal que preveu una pujada de l’IVA i l’amenaça de reducció de cotitzacions socials.