El Comitè d’empresa de l’Hospital General de València va denunciar el passat mes d’abril que de les 10 beques que ha concedit en la seua última convocatòria la Fundació d’Investigació d’eixe hospital, 6 han recaigut en familiars de càrrecs del Partit Popular.

Davant aquesta denúncia la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, va registrar una sèrie de preguntes parlamentàries per a saber què mesures anava a prendre el Consell davant aquest clar cas de nepotisme i enxufisme i si tenia previst reprovar i depurar responsabilitats entre els encarregats de concedir les beques.

Segons assenyala Oltra “ara la Conselleria de Sanitat ens ha respost, d’una forma bastant arrogant, que no hi ha res que investigar en la concessió d’eixes beques perquè tot es va fer netament”.

“El problema d’una resposta com aquesta per part del govern valencià és que a Alberto Fabra ja no se’l creu ningú, que retallen en sanitat i educació als ciutadans i ciutadanes mentre els diners es deriven en beques que s’emporten majoritàriament familiars de càrrecs del PP i que suposen un sou mensual, un màster i la possibilitat de quedar-se en l’Hospital General treballant. La possibilitat d’un lloc de treball futur per a familiars del PP quan tenim en el nostre territori més de 600.000 aturats”.

“Des de Compromís -ha afegit Oltra- denunciem una vegada més l’ús fraudulent dels diners públics per part del PP, que es dedica a finançar-se, a finançar els seus membres i els seus familiars, a procurar-se benestar per a ells mateix mentre condemna a la resta de la població a retallades en drets bàsics i a uns serveis públics cada vegada més devaluats”.