La diputada de Compromís, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “ja han sigut al menys quatre els incendis en les comarques alacantines en els que no s’ha mobilitzat o s’ha mobilitzat tard l’helicòpter que hi ha a la base de Mutxamel”.

Mollà ha indicat que “tot i que el conseller de Governació, Serafín Castellano, ens va assegurar que el fet de medicalitzar l’aeronau que abans s’utilitzava només per a incendis forestals no anava a impedir que els brigadistes forestals l’usaren, és evident que esta decisió sí ha tingut conseqüències negatives per a l’extinció d’incendis”.

“En el cas del foc registrat a Polop a finals de maig es va haver de demanar l’actuació d’un helicòpter de València, en lloc de posar en marxa el d’Alacant, que podria haver arribat en deu minuts”, ha explicat la diputada de Compromís, que ha afegit que “en el incendi de Guadalest del 31 de maig no es decidiren a enviar l’helicòpter d’aquí fins 45 minuts després, el temps necessari per evitar que un incendi es faça gran”.

Alhora, Mireia Mollà ha afirmat que “quan el 8 de juny es va registrar un incendi en Calp, on el foc amenaçava les urbanitzacions, es van portar les aeronaus des de València i no es decidiren a mobilitzar l’helicòpter en base a Mutxamel fins més de dues hores després”.

“A més, este dimarts, que és declarà un incendi a El Verger es va cridar als helicòpters de València i mentrestant es va declarar un incendi a Llocnou de Sant Jeroni, al que va haver d’anar l’aeronau d’Alacant, una mostra de les complicacions a les que pot portar la supressió d’un helicòpter a les comarques alacantines”, ha indicat la diputada.

Mollà ha assenyalat que “és més que obvi que no pot utilitzar-se un mateix helicòpter per a emergències sanitàries i incendis i no tenir-ne cap per a rescats” i ha reclamat que “les comarques alacantines tornen a comptar amb dos helicòpters, com ocorria fins gener, i no es pose en perill la seguretat dels ciutadans”.