Hui Compromís ha presentat, junt amb la resta de forces de l’oposició, una proposta alternativa al projecte de llei de RTVV que ha presentat el PP.
Els portaveus de Compromís, PSPV i EU han donat suport a les demandes de la plataforma “Sí a RTVV” en un exercici de responsabilitat política i com a resposta a les demandes de la societat civil.
El síndic de Compromís, Enric Morera, ha defensat la proposta alternativa per tal de fer front a “l’agressió contínua que estan patint les Comunitats Autònomes per part de la dreta” i ha recordat “l’important del paper que ha tingut la Declaració de Burjassot com a text inspirador de la proposta”.
Morera s’ha mostrat satisfet pel consens aconseguit, però ha assenyalat la necessitat de” mantenir un compromís de continuïtat”.

Els punts claus de la proposta

El projecte que hui ha presentat l’oposició suposa un gir democràtic en l’ens públic ja que defensa un model que fuja de l’obscurantisme de la gestió del PP, un servei totalment en valencià i amb més i millors mecanismes de control del pluralisme

Més control

El text alternatiu a la nova llei de RTVV pretenen modificar el sistema d’elecció del Director General i del Consell d’Administració ( en lloc de tres cinquenes parts de les Corts a dos terços) i la inclusió d’un Consell Assessor, un Comitè de redacció i un Consell Audiovisual que garantisca la independència de l’ens públic del poder polític.