El portaveu de Compromís, Enric Morera, s’ha reunit aquest matí amb els representants de la mesa sectorial de sanitat(formada per CEMSATE, FSP-UGT, FSS, CCOO, CSI-F i USAE) per a compartir la preocupació per la imminent privatització del sistema sanitari públic.

Morera ha transmès el seu “total suport” al col•lectiu. Els principals sindicats del sector de la salut, reconeixen que des que es va signar el decret llei 1/2012, els empleats de la salut han vist minvats els seus drets laborals i ara temen que un pla d’ocupació reduïsca les plantilles sanitàries i, amb açò, la qualitat d’un servei que fins ara era públic.

Gestió Compartida

El nou model de gestió compartida que ha aplicat pel Govern de la Generalitat per a estalviar tampoc ha convençut als sindicats els qui afirmen que té “moltes raons per a no creure-ho” ja que el proveïdor privat se situaria al mateix nivell que el públic arribant, fins i tot, a influir en les decisions de la direcció assistencial.