El Diputat de Compromís, Fran Ferri ha participat hui a la marxa que el Centre Ocupacional Tola de Silla de discapacitats psíquics ha convocat per protestar contra el imminent tancament del centre. Ferri ha estat acompanyat pels membres del grup municipal de Compromís, Josep Zaragozà i Maria Muñoz, per donar suport a una institució que porta operativa més de 30 anys i que presta ajuda a més de 80 famílies.

Ja fa més de dos mesos que la Generalitat hauria d’haver ingressat més de la meitat de l’ajuda que havia promés a la cooperativa. L’ajuda, que vindria fraccionada en dos pagaments, tenia que abonar el 60% del total (300 mil euros) al mes de març i, la resta, al mes de setembre. Però donat que ja ens trobem a finals del mes de juny a i que l’entitat no ha rebut encara ni un cèntim, els treballadors temen tancar per no poder fer front als pagaments.
Ferri ha lamentat que el sector socisanitari no estiga sent una prioritat per a la Generalitat ” és una vergonya que la continuïtat del centre depenga, actualment, del préstec que demanat els treballadors que, a més, han avalat amb els seus propis béns”.

Però el cas Tola no és l’únic ja que entre residències, centres ocupacionals i centres de dia hi ha al voltant de 100 institucions a punt de tancar pels incompliments del Consell.

La protesta que ha començat a les portes del centre i ha estat liderada pels treballadors del centre juntament amb els usuaris provinents de més de 14 poblacions de l’Horta Sur, ha finalitzat Plaça del Poble amb la lectura d’un manifest de denúncia pels impagaments.