El grup parlamentari Compromís ha insistit hui en la necesitat de que es torne a investigar l’accident del metro de València ja que després de sis anys encara no s’ha identificat els responsables.

El síndic de Compromís, Enric Morera, ha lamentat que no s’haja esclarit encara la catàstrofe que es va cobrar la vida 43 persones i ferí a altres 47, que és l’accident de ferrocarril més gran en la història d’Europa.

En aquest sentit, el síndic de Compromís ha criticat la passivitat del govern valencià al no haver destituït a la Directora Marisa Gracia “no s’entén com després de que es conega la manipulació de les declaracions del tècnics en la comissió, seguisca en la direcció de FGV”.

Compromís, juntament amb altres partits de l’oposició, ja va manifestar el seu desig de que es reobrira la investigació per a esclarir quines van ser les causes del sinistre. Però el PP que fugia de qualsevol debat obert sobre el tema, va donar per resolt el cas tan sols un mes després de la tragèdia limitant-se a dir que l’accident fou “ inevitable i imprevisible”. Ahir mateix van rebutjar la invitació a una taula redona organitzava per la Fundació “Valencianista i Demòcrata” a la Nau de la Universitat de València juntament amb l’Associació de Víctimes del metro 3 de juliol.