El síndic de Compromís, Enric Morera, s’ha referit a l’informe pericial conegut hui en què el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) acusa a l’ex conseller delegat del Banc de València, Domingo Parra i a l’ex director general, Aurelio Izquierdo dels delictes d’estafa, apropiació i administració deslleial i xifra el “saqueig” realitzat a esta entitat financera en 137 milions d’euros.

Segons Morera “després de conéixer més detalladament com es va produir l’afonament del Banc de València volem que es delimiten ràpidament responsabilitats per tots estos delictes suposadament comesos pels seus directius”.

“Esta actuació arriba tard. El controlador, el Banc d’Espanya, no va actuar diligentment per a vigilar les operacions que realitzaven els responsables del Banc de València com era la seua obligació.

Però per a Morera “l’actuació del FROB va en la direcció correcta i ara l’Audiència Nacional ha d’establir una ràpida i diligent delimitació de responsabilitats, fins i tot penals, d’aquells que han portat a la insolvència a les nostres entitats bancàries, entre elles el Banc de València”.