El Síndic de Compromís, Enric Morera ha presentat, juntament amb membres del grup municipal de Sagunt, un recurs de reposició contra la resolució de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient que permetria l’ampliació de la Pedrera de Salt del Llop de Romeu de Sagunt que explota la Multinacional francesa Lafarge.

Es tracta d’un cas de pressió d’una multinacional al poder polític ja que la llei és clara en matèria de protecció mediambiental tal i com ho deia una anterior resolució emesa en 2010 pel Consell que ja va denegar la pretensió de la companyia d’ampliar l’explotació minera en sòl no urbanitzable.

Morera ha demanat a la actual consellera que “complisca amb la legalitat i que no consentisca l’ampliació de la pedrera de Sagunt. Cal respectar el bosc i la vida i cal treballar per una economia sostenible i no una economia destructora i agressiva que es el que suposa esta pedrera per a la ciutat de Sagunt”.

L’ampliació d’esta pedrera suposaria la destrucció quasi total d’un dels pulmons més importants del país i el més important de la comarca ja que la planta minera que actualment ocupa 47 hectàrees, o el que és el mateix, una superfície superior a la ciutat de Sagunt, ara pretén sumar 100 hectàrees més.