La diputada de Compromís Mireia Mollà ha lamentat hui que “la CAM puga cancel·lar diversos projectes de la seua Obra Social, valorats en uns 3,13 milions d’euros, una xifra que no suposa ni un terç del que s’ha pagat per la prejubilacions d’alguns dels seus ex directius”.

Mollà ha assenyalat que “està sobre la taula suprimir la participació de la CAM en el Comitè d’Ajuda Humanitària Permanent, el MARQ, el Conservatori Óscar Esplá d’Alacant, el Patronat Fundació Universitat d’Empresa de València, el Misteri d’Elx o la Fundació Cultural Miguel Hernández, entre moltes altres entitats”.

“És indiscutible que el fet que la CAM deixe de participar en estos organismes tindrà repercussions negatives per a la nostra societat, doncs l’Obra Social ha portat a terme al llarg dels últims anys una feina encomiable en els àmbits de la solidaritat, la cultura i el Medi Ambient, de la que es beneficien anualment més de quatre milions de persones”, ha apuntat la diputada.

Mireia Mollà ha lamentat que “la fallida de la CAM, a la que ens han portat els directius i els poders polítics que consentiren la mala gestió dels últims anys, té com una de les pitjors conseqüències –a més de l’entrampat de milers de persones en les quotes participatives i la pèrdua de la nostra autonomia financera- la desaparició de bona part de l’Obra Social, que ja ha disminuït més del 70% en els últims quatre anys”.

“Des de Compromís hem exigit en nombroses ocasions que es mantinga un pressupost digne per a l’Obra Social, doncs és intolerable que es paguen prejubilacions astronòmiques als ex directius responsables que portaren la caixa a la ruïna, i es minve l’abast d’esta tasca tan important per a la ciutadania”, ha indicat la diputada de Compromís.

Mollà ha assenyalat que “les decisions que prenga el FROB han de prioritzar el rescat de les persones i per això han de proporcionar les solucions precises per a evitar que els quotapartíceps perden els seus diners, però també per a que la CAM mantinga la seua tasca social al nostre territori”.